2013. június 22., szombat

Egy nagyon jó dolgot találtam magamnak

Történt ugyanis hogy a nászúton - ugye görögország - nem nagyon értik a magyart csak a külföldit :) , abból is inkább az angolt, és mivel világ életünkben én is, és férj is németet tanultunk azzal ott nem sokra mentünk.... így ment az évek alatt magunkra szedett - inkább magamra szedett - angol egy kis kézi mutogatással, no meg a görög. Hozzátartozik hogy voltam már Athénban görög családnál szóval ragadt rám valami.... Elindulás előtt pedig tanulmányoztam még egy kicsit ezt a nyelvet. Az eredmény: hozzánk szóltak angolul - ugyan értettem, de válaszolni már csak görögül tudtam - ami fantasztikus érzés volt mert a helyiek megdícsértek és kérdezték is hogy hol tanultam.... :) Még a Pistit is megállították, hogy a felesége honnan szedte magára a görögöt :) Nade hogy angolul meg csak teljes karbedobással tudok kommunkikálni... Az már gáz.
Mert hát értettem én hogy mit mondanak, kérdeznek, de válaszolni.....Szóval a nászúton egyre-másra azt mondogattam hogy valamit kellene kezdenünk nekünk együtt - mármint az angolnak és nekem -.
 
Már korábban említettem hogy köttetett egy barátság... Ennek női képviselője hallotta hogy van kis hazánkban olyan képzés ami 95 % os állami támogatással működik és ezt nyelvre, vagy informatikára lehet felhasználni. Felkeltette érdeklődésemet, de elég hitetlenkedve gugliztam itthon rá....
 
És tényleg van. A TÁMOP 2.1.2 nevet viselő tanfolyamok.
A Széchenyi terv keretében cirka egy évig teszik lehetővé hogy jelentkezzenek a 18 éven felüliek, akik nem vesznek részt semmilyen képzésben. 60, 80 és 100 órás nyelvtanfolyamokra lehet jelentkezni a kezdőtől az üzleti nyelvig....

A budapesti helyek rögtön betelnek, mivel átlagban max 12 ember lehet a csoportban, és az messzebb is van hozzám, így tehát elkezdtem nézelődni térségünkben. Jelentem 10 perc utazásra tőlünk találtam tanfolyást! 80 órás, heti két alkalom /kedd és csütörtök 17.00-20.15/ újrakezdő angol csoport. Én vagyok a 10. jelentkező és július 9-én indul, szeptember 12-i befejezéssel.
Nyilván nem ebből lesz meg a középfokú angol nyelvvizsga, de jó alapot adhat a későbbiekre.
 
Egy buktatója van a képzésnek. Ha valaki 20 % nál többet hiányzik, akkor meg kell téríteni a tanfolyam teljes díját és a könyvekét. Szóval külön jó, hogy akkor már a lapar lemegy mert ezzel már nem kell akkor szórakozni. Ha meg aug. végén szeptember elején meglesz a beülti, akkor két napot még büntetlenül kihagyhatok.
 
És az anyagiak. A 80 órás tanfolyam könnyvvel és személyes kontaktot fenntartó mentorral együtt kerül 4.000 Ftunkba. :):)
 
Jövő héten megyek aláírni a képzési szerződést! :) :)
 

7 megjegyzés:

  1. Ez szuper lehetoseg! Jo, hogy kiderult. Ha komolyan veszed, akkor a harom honap is nagyon sokat szamit am. Hajra!

    VálaszTörlés
  2. Én is így gondolom!! Még azt elfelejtettem írni hogy vizsga van a végén és ha nem sikerül akkor szintén meg kell téríteni a tanfolyam díját. Szóval nem lehet linkelni! Már alig várom.

    VálaszTörlés
  3. De jó!!!!Engem az informatika része érdekelne!Hogy keressek rá a neten?

    VálaszTörlés
  4. Ez tényleg jó dolog, Én ma megyek záróvizsgát írni, ugyanezen támogatás keretében végzetem Én is az angolt!

    VálaszTörlés
  5. Ezt én is ismerem, csak sajna németből kevesebb lehetőség van:( Csak ezért meg kezdeném el most az angolomat fejleszteni, bőven elég egy nyelv:D

    VálaszTörlés
  6. Tina!
    nagyon jó hogy van ilyen lehetőség!használd csak ki!
    ...tessék ügyesen angolozni!

    VálaszTörlés
  7. Cukik vagytok nagyon!!! Remélem jó lesz! Jövő héten kell mennem aláírni a szerzit.
    Évi:
    http://www.tudasodajovod.hu/
    http://ingyenestanfolyam.com/

    VálaszTörlés