2014. október 3., péntek

Genetikai ultrahang

Láttam, hogy sokakat felcsigáztam, elnézést amiért nem írtam előbb, de most kivételesen nagyon pörgős volt a munkanap.
 
Tegnap 11+5 naposan 16.00-ra volt időpontunk. Nagyon-nagyon izgultam.
Azt tudtam, hogy él, 100%-ra vettem, de akaratlanul is eszembe jutott egy csomó betegség ami lehet egy babánál, és alig tudtam elhessegetni a gondolatot.
Egy nagyon kedves szonográfus hölgy vizsgált, és nagyon jó volt, mert mindent, de mindent kommentált. Legelőször a szívét láttuk és hallhattuk, majd fokozatosan vizsgálta a belső szerveit, a köldökzsinór-, és a méh artériákat, Bé agyát és szívét is, és mérte a csontjai hosszát. Többször mért bizonyos paramétereket. Például a tarkóredőt 4szer mérte le és a legvastagabb érték került a leletemre.
Fantasztikus volt az is, amikor az egész kivetítőn, csak a 4 üregű szívét lehetett látni, és azt ahogy hatalmas erővel és intenzitással dolgoznak a billentyűk és áramlik szabályosan a vér :) Fantasztikus volt látni!
A szonográfus tudta, hogy sík ideg vagyok, ezért kb 5 perc után kezdett nagyon bátorító lenni, ekkor gondoltam, hogy nagy baj már nem lehet.
És igen :) Hál' Istennek így fogalmazott: kerestük, kerestük a hibát a babában, de jelen állás szerint nem találtunk semmit, mert minden rendben van! ( Úgy, de úgy szeretem ez a kifejezést: minden renben van! És maradjon is így!)
Hasi ultrahangot végzett 2D és 5D* formátumban.
A vizsgálat úgy zajlott, hogy a szonográfus mindent megmért és lemért, majd áthívta a főorvost és ő is ránézett a gyerkőcre - ez minden genetika esetében így van -, majd amikor már nekem is lejebb ment a vérnyomásom, és a főorvos is rendben találta, akkor elindította a felvételt és nézegettük Bé-t.
Ezt a felvételt meg is kaptunk pendriveon, valamint egy nyomtatott képet és 4 képet e-mailben. A felvétel végén 3D kép is látható, ami nagyon szuper, tekintve hogy a tv-n 3D-s szemüveggel nézve annyira térben van, hogy kedve támad az embernek megsimogatni őt :) :)
Csudagyönyörű volt és nagyobb a koránál. 12+1 napos volt tegnap az ultrahang szerint.

CRL:  55,49 mm (ülőmagasság)
NT:      1,42 mm (tarkóredő)
BPD:  17,42 mm (két halánték közti távolság)
HC:    62,98 mm (fej körfogat)
AC:    41,49 mm (has kerülete)
TAD: 12,14 mm (has átmérője)
FL:       7,34 mm (combcsont hossza)

A szülés számított időpontja : 2014.04.15

Mindene, de mindene rendben van, annyi csupán, hogy a méhlepény a mellső falon tapad és kissé rálóg a méhszájra. De nem vagyok hajlandó ezen idegeskedni, majd elmászik. :)

A hasam a terhesség elejétől minden este puffad.
1 hete vettem azt észre, hogy már reggel is van hasam alul és egybefüggő, mintegy a szeméremdomb folytatása, eddig ilyen nem volt, csak a háj türemkedett ki jobban. Most már más. Formálódik.
Van olyan, hogy annyira feszül a hasam, hogy fáj és ma például egybefüggően éreztem az egészet és elég fájdalmasan. Gondolom a növekedés miatt. A méhem extrémen hátrahajló, de mostmár teljesen előrejött, már nyoma sincs annak, hogy valaha is hátrahajlott. :)
Ezt mondjuk érzem, főleg esténként/hajnalban amikor átlagosan 3szor megyek ki pisilni.

Megkaptam a kombinált teszt eredményét, ami teljesen negatív, viszont a kockázatbecslésben kijött a magas vérnyomás mint lehetséges probléma, ennek oka az volt, - és mondta is a doki, hogy ennek okán ne foglalkozzak vele - , hogy az eddigi 105/60, 110/70-es vérnyomásom az ultrahang előtt/ és rögtön utána 130/95 volt. Még soha nem volt ennyi. Aztán szépen hazaértünk és ismét 110/65. Gondolom ezt minden uhu előtt eljátszom.

Ma felhívtam a szülésznőt is, este tud időpontot adni az első találkozásra :)

Akkor a tegnapi és a mai nap képekben:

 
.
 

 

Azt mondta erre a képre a szonográfus, hogy bennem van az élet csodája, és jól nézzem meg ezt a képet mert utoljára látható ebben a metszetben így a maga teljességében. Konkrét ez a méhem, ahogy benne csücsül. :)


Kombinált teszt eredménye
 
Ma készült munka után. Na munkában nem szabadidőben voltam
 
 
 *Az 5D lényege, hogy a korábbi modelleknél nagyobb felbontásban, részletesebb vizsgálatra ad lehetőséget. Abban is új, hogy bonyolultságuk miatt a 3D/4D ultrahang készülékekkel nehezen végezhető mérési műveleteket leegyszerűsíti, felgyorsítja és a rutin gyakorlatban könnyen alkalmazhatóvá teszi. Ezzel precízebb mérési lehetőséget biztosít, valamint automatikusan is képes a vizsgálatok során kulcsfontosságú méréseket nagy pontossággal elvégezni, kizárva a vizsgáló hibázási lehetőségét

25 megjegyzés:

  1. Jajj, de jo!!! Mar majdnem irtam, mert azt hittem felre olvastam, hogy egy heten 2 uh, de akkor meg miert nem irsz ma stb...

    :)))) Hat ez mar nem egyszeru dudorodas hallod-e!

    VálaszTörlés
  2. Jesszus, 2 nap alatt mekkorát nőtt a hasad!!!!
    Jaaaa, mondtam már ma, hogy ÉL és EGÉSZSÉGES? :))))

    VálaszTörlés
  3. Olyan jó ezeket a híreket olvasgatni! Én itt örülök magamban Veled. :) Mellesleg nagyon kis csinos pocakod van már! :)

    VálaszTörlés
  4. Wooow micsoda pocak, es milyen edi a lakoja <3 :-) Orulok, h minden okes :-)

    VálaszTörlés
  5. Hát gyönyörű ez a Baba, hihetetlen milyen jó felvételek.
    Nagy kő esett le a szívemről nekem is, hogy minden rendben.
    Tényleg jól látszik már a hasad, nem semmi. Ezt már lehet büszkén mutogatni!

    VálaszTörlés
  6. Na végre! Màr úgy vártam,,hogy írj! Örülök, hogy minden rendben! :) gyönyörű pocakod van!!!

    VálaszTörlés
  7. Mekkora pocid van! Na, és persze a lakója sem pici :)
    /Már tegnap is néztem, hogy írsz-e./

    VálaszTörlés
  8. Gratula itt is :) Pont kérni akartalak, h csinálj pocifotót. Nagyon édi :) Jól áll Neked! A neméről nem esett szó? Én ráérzésre kislányt mondanék, de mintha lenne valami a lába között. Csodálatosak ezek a 5d-s fotók. Kistesónál elmegyek ilyenre én is.

    VálaszTörlés
  9. Elvileg van valami a lába között, de azt mondta a szoni, hogy még bármi lehet mert ebben a korban a kislányok nemiszervei is nagyok. Kerek perec azt mondta, hogy lehet kukac is, de csikló is. :) 3 hét múlva kiderül. :)

    VálaszTörlés
  10. Na jó, én szerintem a köldökzsinort láttam :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon örülök, hogy MINDEN RENDBEN Veletek! :-D
    Emlékszel, pont a múltkor meséltem, hogy nálunk is azt állapították meg, hogy a méhlepény rálóg a méhszájra? Így tapasztalatból mondhatom, hogy simán feljebb mászik majd, ahogy növekedtek! :-) Sok-sok-sok puszi mindenkinek! Bé nagyon tündér!!! ;-)

    VálaszTörlés
  12. Örülök hogy minden rendben. Szépen gömbölyödik az a pocak.

    VálaszTörlés
  13. Istenem, de jó, hogy minden rendben! Olyan szépek vagytok! Bé egy CSODA! :)

    VálaszTörlés
  14. Gratulálok a csodás eredményekhez :) Milyen szuper képeket kaptatok. Nem semmi mekkora már a pocakod!!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon-nagyon kedvesek vagytok! Mindenkinek egytől egyig köszönöm a szavait!
    Fantasztikus ez az állapot és kívánom, hogy előbb-utóbb mindenkinek legyen ebben része! :)

    VálaszTörlés
  16. Gratulálok a jó eredményekhez, csini kicsi manóka :)

    Ami a nemét illeti: 12 hetesen azért elég necces megmondani, még egy kisfiút is :))) 3 kisfiúnk van, az első kettőnél (a harmadik baba nemét nem akartuk direkt tudni a születéséig) ugyan megmondták 12 hetesen,hogy nagy valószínűséggel, 70%-ban kisfiú, de nem mennek biztosra. Pedig profi orvos vizsgált, 3D-sen, és van 3 percig vizslatta a lába közét :)

    A biztos kb. 2-3 hét múlva lesz, akkor már szerintem tudni fogjátok, ha újra mentek :)

    Jó pocaknövesztést :)

    VálaszTörlés
  17. Gyönyörűek vagytok mindketten :)
    Örülök hogy minden rendben...és ez így is marad :)

    VálaszTörlés
  18. Váááá, ekkora a pocid? Hát mi lesz itten kérem 35 hetesen? :):)
    Nagyon nagyon örülök Nektek, mindennap nézem írsz-e, de csak akkor tudok reagálni mikor gépnél vagyok, telefonról macerás. :)
    Nekünk 2 doki mondta a 11-12. héten, h szerintük kisfiú. :)

    VálaszTörlés
  19. Jaj, de örülök Nektek, Martina, olyan csodálatos a Baba, és a hasad is nagyon szép nagy:) Hihetetlen, hogy már ekkora:) Vigyázz magatokra, gyönyörű hetek, hónapok lehetnek ezek Nektek. Ölelés!

    VálaszTörlés
  20. Gratulálok Martina a jó eredményekhez! Nagyon teszik az 5d kép, egészen látszik a baba. Csak úgy ragyogsz a pocifotón.

    VálaszTörlés
  21. Azta pasztaaaaa :) gratulálok, gyönyörűek vagytok!!!!!

    VálaszTörlés
  22. Hát ez annyira fantasztikus, csodás, gyönyörű és makkegészséges. :-) Te is csak ragyogsz :-)

    VálaszTörlés