2014. november 4., kedd

16+5 Pocó, toxoplazma

Gyakorlatilag ugyanakkora a pocak a képen mint a 12 heti fotón. Annyi a különbség, hogy a múltkori délután, munka után készült, míg ez már az ébredés utáni állapot :) Keveset fáj a hasam, de amikor igen, akkor bepótol egy hetet is. Ha fekszem akkor még nem emelkedik ki a méhem, és még nem érzem Bé-t határozottan. Azt néha igen, hogy mintha - mintha! - kaparászna, de utána napokig semmi. 

Más első babás - esetleg olyan mint én, akinek mellső fali a lepény - hogy volt ezzel?

 

A szívecskéjét hallgatjuk. Erős ütemes, szóval szerintem jól van, csak jó nagy a helye. Bár hogyne lenne, nekem tipikus homokóra alakom van, jó széles csípővel. Ott van helye bőven. :) 

A hétvégén kitaláltam magamnak, hogy nem nézettem 2012 óta toxoplazmát. Tudjátok, ez a macskák, nyers cuccok, mosatlan gyümölcsök és zöldségek által elkapható fertőzés, ami terhesség alatt agyi károsodást okozhat a babánál. Ha valaki mégis akut pozitív, akkor napi 6 szem antibiotikumot kell szednie egészen a szülés végéig, aztán vagy-vagy...
Nos ezzel a vérvétellel úgy voltam mint a rákszűréssel. Agyban tudom, hogy nincs bajom és nem is érdekel egészen addig, mígnem az eredményre nem várok. Akkor már méhnyakrákot, halált, mindent beképzelek magamnak... Nem részletezem milyen gondolataim voltak, hogy ha pozitív lenne a toxo. 
Aztán persze próbáltam magam lehiggasztani. 
Figyelemelterelőnek megbeszéltük milyen bútorokat szeretnénk a gyerekszobába ( Pisti nagyon szeretne sarokszekrényt :)), viszont ha már vesszük, akkor nem mintásat, hanem normál szekrényeket, kiságyat vennénk. Már csak azért is, mert az a bútor akkor maradhat neki nagyobb korára is. Kivétel a kiságy :)Véglegesítettük a babakocsit - elméletben - viszont az a márka azt a típust, abban a színben már nem gyártja, kifutó darab lett. Jövőre már egész biztosan nem lehet kapni. Szóóóval, a következő uhu napján november 19-én, megyünk is megvenni. :) Ha addig el nem fogy. 
Visszakanyarodva a toxora: ma a Bálint analitikában kezdtem és 12.03-kor meg is érkezett az eredmény: 

TOXOPLASMA      ______         
TOXOPLASMA IGG. NEG.           
TOXOPLASMA IGM. NEG.   

Huhhhhh. Nagy-nagy kő le. :) Kb. 2-3 hónap múlva ismétlés, mert az IgG negatív azt jelenti, hogy életem folyamán még nem estem át a fertőzésen, az IgM pedig azt jelzi, hogy akut fertőzés nincsen. Vagyis kontrollálni kell bizonyos időközönként. 
Egyébként ha valakinek az IgG pozitív az csupán annyit jelent, hogy korábban már átesett a fertőzésen, és életre szóló védettséget szerzett, vagyis nem kell ismételni.

11 megjegyzés:

  1. Én egészen konkrétan 16+3 hetesen éreztem először, akkor már tudtam, hogy Ő az, biztos voltam benne (fekvő helyzetben ugyanazon a ponton többször is megismétlődött). Mostanra már a hasam bármely tájékán képes meglepni, sőt, közelít a köldököm felé, vagyis határozottan növekszem kívül-belül :) (ma 19+2)
    Szerintem napok kérdése és Te is határozottan érezni fogod a kopogtatást :)
    Szép pocak!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is mellső fali a lepeny, és még én sem erzem, pedig ketto van. :) talan néha valami kaparaszàs féle, de még mindig nem elég erős. Mâr nagyon várok egy olyan igazi rúgást. :) azt írjak, hogy a mellső fali lepeny miatt később lehet érezni. De még nekünk nem késő, abszolút időben vagyunk. :) cuki Poci! :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is mellső fali volt, mondták hogy később érzem majd, aztán a 16. héttől gyanús mozgásokat éreztem, és a 17. héttől már egyértelmű volt hogy Bogus volt az :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is mellső fali mélyen tapadó lepényem volt és miután a 20. héten megéreztem az első igazi rúgást és utána maradtak a kis kaparászások, rájöttem, hogy már a 15. héttől éreztem, csak nem tudtam, hogy Ákos az :-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Csajok! Türelmesen várakozom.

    VálaszTörlés
  6. szia.
    nekem is mellső fali és én szerencsésnek mondhatom magam mert a 14.héten kezdtem el először érezni...aztán utána nem és a 16.héttől egyre jobban. :) Most vagyunk 21+5 hetesek és most már határozottan érzem. :)
    Csinos vagy. :)

    VálaszTörlés
  7. Élőben sokkal szebb, sokkal terhesesebb és sokkal vagányabb!!! ;)

    VálaszTörlés