2014. november 26., szerda

Én is angyalka lettem egy kezdeményezésben

Mégpedig úgy történt hogy a Kretty már sokadjára mesélt a facebookon megbúvó zárt kezdeményezésről, ami nem alapítvány, nem pénzt kérnek, egyszerűen csak jóérzésű, segíteni akaró emberek gyűlnek ide ismeretség alapján, akik minden karácsonykor egy-egy gyerekőcöt megajándékoznak. 
Olyan gyerekek ők, akik állami gondozásban, vagy ugyan a szülőjével/szüleikkel élnek, de krízisotthonban laknak. A kezdeményezésbe bevont intézmények lakói minden évben írnak egy levelet a saját angyalkájuknak, hogy kik is ők, hol laknak, mit szeretnek csinálni szabadidejükben, és mi tenné őket boldoggá karácsonyra. 
Az általuk írt levél - véletlenszerű kiosztás útján - e-mailben érkezik meg az ő saját angyalkájához. 

Így kaptam én is. Nekem egy 1 éves 5 hónapos kislány kívánságát kell teljesítenem. A levelet az anyuka fogalmazta, aki mesélt a kislányról - egyes szám első személyben - és leírta, hogy a picilány a 4 testvérével együtt krízisotthonban lakik. (Krízisotthonok az olyan átmeneti szálláshelyek, ahol egy szobában biztosítják a család együtt élését, akik valami elől menekültek ide. Lehet ez akár az, hogy bedöntöttek egy kölcsönt így nincs fedél a fejük felett, azonban sokan vannak, akik az "apa" agresszivitása elől találnak itt menedéket.
A kislánynak babát és tanulókutyát valamint egy használt sportbabakocsit kértek. 
Aki szétosztotta a levelet mondta, hogy a keret összege limitált: 7.000 Ft, szóval a babakocsival ne foglalkozzak, ha esetleg valaki a csoporton belül felajánl, akkor kapnak. 
Nos aznap, ahogy a levelet megkaptam és kinyomtattam, munka után bementem egy boltba, és épp Anyunak meséltem telefonon, hogy mi az angyalka program. Mikor letettük a telefont, az eladó jelezte, hogy hallotta miről beszélek és neki van egy piros sport babakocsija, azt szívesen odaadná a rászoruló kislánynak. Nos én annyira meglepődtem, hogy csuda. :) Nem győztem mondani, hogy köszönöm, valamint ezért nem fogok/tudok fizetni... Azt mondja érti az egész lényegét, nem is kell fizetni, ő is angyalka akar lenni.
Vannak még melegszívű emberek!!
A kinyomtatott levelet otthagytam neki, valamint megígértem, hogy a hivatalos ajándékátadóról - ami december 21-én lesz - készítek képet és beviszem hozzá. :)


9 megjegyzés:

  1. Elsőre azt hittem, hogy ezt mind te csomiztad össze! Ugye nem?
    Angyalka vagy, Martina, drága, angyalka bizony! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem én :) Ez egy korábbi kép az angyalkák ajándékairól :)

      Törlés
  2. Mi ma megyünk vásárolni Kolbi-angyallal :)

    VálaszTörlés
  3. Hirtelen megrémültem a bejegyzésed címe miatt...de aztán ahogy olvastam mosolyt csaltál az arcomra. :)
    Igazi karácsonyi angyalka leszel.. :D
    Én már harmadik éve küldök csomagot a Mikulás gyárnak és csak remélni tudom hogy boldogok az ajándékaimtól a rászorultak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Numma! Rossz pénz nem vész el :)
      Segíteni meg olyan jó! De ezt akkor Te is érzed! :)

      Törlés
    2. Igen. :)
      Boldogsággal tölt el és mindig nagyon várom ezt az időszakot. :)

      Törlés
  4. Ez fantasztikus! En is ma dobozoltam be a sok edesseget es tartos elelmiszert, amit egy itteni kezdemenyezes kereten belul kuldenek el haza raszorulo csaladoknak.

    VálaszTörlés
  5. Milyen jó már ez a kezdeményezés! Nálunk minden dolgozó készít egy cipősdoboznyi ajándékcsomagot :) Jó angyalkának lenni!

    VálaszTörlés