2015. június 3., szerda

6 hetes kontroll, terpeszpelenka

Lelle baba hétfőn volt a kötelező viziten. :)
Hallásvizsgálat, has-, koponya-, és csípő uhu pipa. Negatív lett, kivéve a csípő uhut. Mindkét oldalon a vápa kerekebb mint kellene. 3 szor kihangsúlyozta a doktornő, hogy nincs csípőficama, de éretlen neki, nagy valószínűséggel mert nem úgy feküdt a hasamban azzal a hosszú kis madártestével.
Szóval ortopédiára viszem kedden, beszéltem már egy Dévényessel is és ma hozzák a terpeszpelusát. Nekem ez olyan borzasztó! Remélem csak engem fog megviselni és Lellét egyáltalán nem. Nem szeretném ha visszavetné a mozgásfejlődésében, szóval ha lerakom majd őt a játszószőnyegre mórikálni, akkor majd leveszem róla arra az 5-10 percre. Még a Dévényes hölgy is azt mondta, hogy ha az izmaival nincs gond - mihelyt kapunk időpontot megnézetem - akkor semmi gondot nem okoz neki az égegyvilágon ez a terpesztés. De akkor is! Szörnyűféle ez! Volt esetleg valaki babájának ilyen?

Gyereknap alkalmából fenn volt a Dédi is nálunk. Vagyis az én Mamám. Nagyon beteges mostanában - konkrétan most várjuk a tüdőbiopszia eredményét... - és annyira szörnyű ilyennek látni Őt. Ilyen soványnak, erőtlennek. Én ugyanolyan karakán, nagyszájú, hangos vagyok mint ő. Vagyis mint ő volt. Most már változott. Egyáltalán nem ilyen már, megtört, és olyan igazi idős lett. Igazából nem is tudom mikor lett ilyen, valahogy észre sem vettem, csak most zúdult rám ennyire, gondolom mert nem találkozunk olyan sűrűn, hogy észrevétlen legyen a változás, vagy eddig nem figyeltem. Nem tudom.

Már átaludja az éjszakát! : ) 3-4 napja. Tegnap 21.25 kor aludt el és ma 5.45 kor ébredt. :) Természetesen ilyenkor még teszem vissza, had aludjunk még. :) Sokat babakocsizunk és a kicsikocsival is sokat megyünk.
Hihetetlen de ha nincs elmélyülve az alvásban, akkor ha megáll az autó csinál egy ilyet: Ehh. És már látom hogy pattant is ki a szeme :)
Mosolyog ránk és gagyarászik! Imádom!





És ez utóbbit Fellának mutatom. Hátha segítség nekik.





Szóval mi a fürdőszobában intézzük a tisztálkodását 1/1-ben. A kád az az állvány alatt van rendeltetésszerűen, és az állványt hajtod le amikor tennéd be a vízbe a babát, és vissza fel mikor ismét rakod a pelenkázóra. Eleinte úgy csináltuk, de ahogy egyre többet fürdetek egyedül - Pisti is kései hazajáró heti váltásban -, akkor már nemszuper a vizes gyereket magamhoz fogni.
Szóval:
-pelenkázó alatt minden bekészítve ami csak kellhet;
-kifogó a pelenkázóra;
-baba behoz és levetkőztetem, majd azzal a lendülettel megy a fini kádvízbe  - telis tele engedem a kádacskát - ahová miután betettem, -szemben állok vele és könyékig beleteszem a vízbe a karjaim és úgy fogom át és húzogatom benne. Ezt imádja és mivel könyékig benn vagyok atombiztos a biztonságérzete.
- fürdés után pedig a kifogóra.
- pelus és minden más az állványban, a ruháját meg előre behoztam.

Természetesen a PunaManci is elveszíti a türelmét egyszercsak, ez általában már a body ráadása után következik be, de akkor meg már nem sok van és mehetünk is kifelé. :)


11 megjegyzés:

  1. Szia. Szerintem terpeszpelus minden 2. babának van. Nekem mind a kettőnek. Ezen ne aggódj. Ettől fog tudni mozogni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt mondjuk jó hallani. :) Tényleg remélem, hogy csak nekem lesz rossz, ő nem fog vele foglalkozni.

      Törlés
  2. Anginak is van, semmi vesz nincs vele ;-)

    VálaszTörlés
  3. Natusnak is volt pár hónapig, sőt, Anyu beszámolója alapján nekem is anno... :-) Megelőzésre szolgál, nem kell aggódni. Inkább csak neked macera, a babócának ugyan mindegy, mi van rajta!
    Kis pancsihercegnő! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Úristen, mikor lettél te ennyire nádszál Tina?! Nagyon szép képek Rólatok, Lelle továbbra is egy tündér-mazsola :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na a nádszáltól még nagyon messze vagyok. :)

      Törlés
  5. Barnusnak is volt.
    Nekem is szarul esett. De semmiféle lemaradásba nem került miatta. Látszólag nem zavarta. :)
    Lelle cuki, Te meg tényleg marha vékony. :D

    VálaszTörlés
  6. Köszi Martina. Mi is már betelepültünk a szobába a fürdetéssel és textilpelussal letakarva fürdetem. Picit talán már kezdi elviselni.
    Nekünk is instabil a bal csípője, valszeg terpeszpelenka lesz nálunk is. Szerintem mostanában jobban szűrik ezt a dolgot mint régen emiatt sok babánál van.
    Én azt mondom inkább ez legyen mint bármi más (nálunk szív gond is van, majd írok róla), mozgásszervi problémákat könnyű orvosolni tornával miegyébbel. Emiatt ne aggódj!
    Állati jól nézel ki szerintem is!!

    VálaszTörlés
  7. Utólag olvaslak Martina.. Régebben is írtam már, mikor felvettél, mennyire drukkoltam nektek (nekünk azóta sincs még baba:( ) de most ezt megkönnyeztem megint.. vigyétek hozzá, ha lehet vagy hívjátok még.. az én mamikám márciusban ment el, nagyon hiányzik, és örök szomorúság, hogy az én kisbabámnak ha végre lesz, nem lesz dédije, ahogy a húgom kislányának megadatott.. Készüljenek közös képek, olyan jó lesz majd később.. És persze gyönyörűek vagytok, egészséget, boldogságot kívánok!! <3

    VálaszTörlés