2015. november 24., kedd

Mindennapok ápdét

Másfél hónapja már be tudja magának tenni a cumiját és tud egyedül inni is. Vettem neki  MAM itatót füllel, és a csőr részt még a szokásos cumifejre cseréltem. Kétszer megmutattuk hogyanvanez, aztán szipkázza egyedül.
Napról-napra egyre több mindent tud és ért. Tudja mik a zenélős játékai és azokat hol kell megtámadni hogy szóljanak. El is pakoltam sokmindent, hogy legyen neki néha egy kis újdonság.
 
Kúszik már mindenfelé, és újabban sír ha nem lát. Ez akkor van amikor valakivel tök jól elvan, én elmegyek itthonról - ekkor még minden ok -, aztán pár óra múlva hazamegyek, meglát és akkor valamiért kikerülök a látóteréből. Irtó cuki. Olyankor sírva nekiiramodik és jön. Annyira kis lassú még, de olyan-olyan nagyon édes! Annyira szeretem!!!!

Egy hónapja már zsákban alszik mert amióta zajlik ez a robbanásszerű mozgásfejlődés, azóta a kiságyban is közlekedik, lerúgva ezzel magáról a takarót. Én ugye a hálónkban alszok, Lelle a saját szobájában, így nem tudom takargatni. Az, hogy mondjuk valamelyikőnk megébred hajnalban és betakarja édeskevés. Azt hittem fura lesz neki ez a zsákos dolog, de kb semmi diszkomfort érzete nincs.

A pelenkázást már nem szeretem. Egy pillanat alatt hasracsapja magát, forog el és MENNE elfelé!!!???!?!? Ahh. És ez elvileg csak rosszabb lesz. Most 4-es pelenkát hord, az 5-ösöknél betárazok a bugyis pelenkákból.

Ahogy a névnapjára, úgy karácsonyra is úgy döntöttem, hogy amíg csak lehet hasznos dolgokat szeretnék venni neki, nehogy elborítson minket idő előtt a sok szar játék. Persze egy-két játék mehet, de inkább - csakúgy mint a névnapjára - utalvány formájában kérem az ajándékot. :)

Mindent rág és mindent kóstol, nincs is ezzel baj, de már ennek okán nem igazán sterilizálgatok. /Igen. Már nyaltam le a cumiját... :)/ Igen. Lazán babázom még mindig.
Szerintem rengeteg anyuka túl sokat olvas, és legtöbbször hülyeségeket, és rossz helyekről informálódik. Mindez semmi mást nem indukál minthogy felesleges stresszt okozzanak saját maguknak. Ugye én "kiféltem" magam a várandósság alatt, így 180 fokkal eltolódott a pánikszintem. :) 7 hónap után most már tényleg elmondhatom, hogy semmivel és senkivel nem foglalkozom csak a saját gyerekemmel és amit én látok jónak azt teszem vele/magunkkal - néha a gyerekdokival egyeztetek ha kérdés van -. Egy-egy csoport mondjuk lehet hasznos, vagy esetleg fórum azt nem tagadom, ezért tartom egy-kettőben még benn magam. Pl. egy csopitag adta meg annak a dokinak az elérhetőségét, akihez viszem Lellelányt a puklija miatt. Szóval jó is lehet persze, csak értelmesen meg kell szűrni az infókat és túlzottan semmivel és senkivel sem szabad foglalkozni.

A hozzátáplálást elég vagányul nyomjuk. Mindenből kap annyit, amennyi jólesik neki, én meg nem remegek be azért hogy most egy-egy ételt pl. 1-2 hét múlva lehetne csak adni. Sok étel esetében van, amikor már eszi ugyanazt mint mi. Ma sajtos húst evett rizzsel például. :) Egyébiránt van egy nagyon klassz pároló-turmixolóm, elsősorban azzal gyártom az eleségeket. 5 hós korától megy a glutén és most már a tejtermékek is. Eszik már tejszínt, túrót, sajtot és natúr joghurtot. Mondjuk ezekből csak a joghurt az, amit direktbe kap, a többiből csak teszek egy kicsit a kajcsi egészéhez. Jah, és nagy kenyeres-, kekszes lett a magzatmányom :)
 
 

4 megjegyzés:

  1. És így magában megrágogatja a kenyeret? Én nem mertem még Zselykének adni pedig 6 foggal még harapni is tudná, lehet megpróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Simán :) Van még a Milupának olyan keksze ami nem morzsál, hanem "elszottyosodik" azt szoktam még odaadni neki. De ilyen hogy banán, vagy alma nem, mert az nem olvad el és öklendezik.

      Törlés
    2. Es egy ekkora darabot meg is eszik?

      Törlés
    3. Áhhhh! Dehogy! Csak összeszottyozza, és kapja a másikat :)

      Törlés