2014. január 27., hétfő

3. napi hormoneredmények, Mens Mentis

Ahogy azt már írtam korábban, ismét eljött egy újabb ciklus, bár 26 napra a 30 helyett, de -jelen felállás szerint - ennek is nagyon örültem. Utána mondjuk jó pár hívásindításba került míg utolértem a Kaálit, és átrakattam a márciusi uhu-s időpontom.
 /Mivel a következő ciklus 10. napja körül kell mennem Krizsa dokihoz, ez így néhány napot most előrébb jött... /Biztos ami tuti, felhívtam a dokit is.
 
Ebből a ciklusból mindenképp akartam 3. napi vérvétet, azért, hogy lássam ha esetleg gond van, és beleférjen még időben a korrigálás.
Mindig a nőgyógyásznál vetetek le ilyeneket, mivel ott csak 2.000 Ft a teljes panel, de ott a TSH-n kívül a pajzsmirigy hormonjait nem nézik... :/
Ennek okán a Labor Kft-nél nézettem meg a TSH-t, FT4-et és FT3-at. A többit a magán nődokinál. Egy nap különbséggel ugyan, de elkészültek a leletek. /és azért nem mindent a Labornál, mert nem vagyok hajlandó 10.000-et fizetni.../
 
Először e-mailben érkeztek a Laborosak...
 
TSH         3,030
FT4        16,09    Ref. tartomány: 12-22
FT3          5,01    Ref. tartomány: 3,01-6,8

Majd a többi:
 
Ösztradiol 33               Ref. tartomány: 21-251
Prolactin  12,7             Ref. tartomány: 1,9-25
FSH          5,7              Ref. tartomány: 2,8-14,4
LH            4,0              Ref. tartomány: 1,1-11,6
Tesztoszteron  28,85   Ref. tartomány: 5-73
 
Dobtam akkora hátast a TSH végett, hogy csak na... Nekem sosem volt még 1,9 felett... Lombik előtt közvetlen 1,69 volt az érték. Első olvasatra természetesen sokkot kaptam, hogy is fog ez lemenni tavaszig, majd azon kezdtem el gondolkozni, hogy ez még nem a világ, szóval take it easy, egy percig sem idegesítem magam tovább. Még csak január van, feliratok rá gyógyszert, "oszt jónapot". 100 hál' Isten, hogy a többi eredmény jó lett.
 
Még a kezdeti sokk után felhívtam a MensMentis-t, hogy endokrinológushoz időpontot kérjek. Ez volt múlt pénteken. Jeleztem, hogy übersürgős lenne, mert tavaszig rendbe kell szednem magam.
Erre a csajszi közli, hogy március 15 utánra tud adni időpontot. Miiii?????!!!!! Nebassz. Erre kijátszottam, a "MásfélÉveMárJártamOttEgyszer" kártyát és mivel emlékeztem a doktornő nevére, így kb. 5 másodperc után kaptam most hétfőre!!! :) időpontot... :)
 
Így történt tehát az, hogy én is -mint Kretty - Major doktornőnél voltam konzultáción :) Kellemesen csalódtam :)
 
Lepakoltam a leleteim, hátradőltem, és vázoltam a helyzetet. Mikor ahhoz a mondatomhoz értem, hogy
" Van valami, aminek nem fog most a Doktornő örülni..." a szavamba vágott és azt mondta
" Ne is folytassa, leállították a Metről. Kovács doktor, vagy Krizsa doktor a Kaáli Intézetből... "
Mondom, de aranyos, hogy tudja... :)
Vártam azért a felháborodást mint Krettynél, de nem volt ilyen. Azt mondta, hogy ha a Metről való leállás után az inzulin nem szállt el, - márpedig nem, ezt két kontroll vérvét is igazolta - akkor nem olyan nagy tragédia, hogy letettem. Annál is inkább nem, hogy így maradtam várandós. Ergó, úgy gondolja, hogy élhetem tovább a Metformin mentes életem bűntetlenül. A decemberi cukorterhelésem nem releváns, sokkal lejjebb fognak az értékek menni.
balzsamkörte és a króm kiváló, azt szedjem tovább, illetve szuperféle lény vagyok, hogy magamtól szedem a myo-inozitot. /Mondjuk ezt nem igazán szedem rendszeresen, de tervezek visszaállni/ Meg nem is én találtam ki...
 
A TSH-ra felírt 100 mikrogramm jódot, 50 mikrogramm szelént - ezt múlt héttől magamtól is elkezdtem- és 50 mikrogramm L-Thyroxint. Ez utóbbit mindig reggel éhgyomorra kell bevenni, majd fél óra múlva lehet enni. Kontroll vérvét egy hónap múlva, ami TSH-t, FT4-et, és vasat vizsgál, és majd e-mailben megkonzultáljuk a továbbiakat. / A vérvét a Labor Kft-nél lesz, mert olcsóbb sokkal mint az MM/
Természetesen a diéta és a mozgás maradjon, bár egyáltalán nem támogatja a step aero-t, keressek más mozgásformát. Majd maximum taposgálok itthon...
A D vitamint szedem jelenleg is, és szeretné, ha közvetlen lombik indítástól napi 9000-et szednék. Ezt én überbrutál soknak találom, bár ami igaz, az igaz, 5000-6000 egységet toltam transzferkor...
 
A lelkemre kötötte, amint megállapítják a terhességet, azonnal legyen egy kontroll TSH vérvét, mert nemhogy elhagyni, még emelni kell majd az L-Thyroxin adagon. És NAGYON-NAGYON fontos: várandósság alatt rendesen kell tartani a diétát, akkor is ha nem esik jó felkelni, akkor is ha nem vagyok éhes, akkor is ha kihányom... ehh...ezen nem fog múlni...

Még azt is mondta, hogy el tudja képzelni a terhesség miatti hirtelen TSH növekedést, vagyis hogy a terhsségben már nem volt elég hormon Nekem meg a Babának, és ezért is lehetett az, ami...
Magam részéről nagy találgatásokba már nem akarok bocsátkozni, most ez a felállás, kihozom belőle a legjobbat. :)
 
 
 
 
 

5 megjegyzés:

  1. A TSH-rol annyit tudok hogy nagyon valtozekony. Nekem mar evek ota mindig megcsillagoztak (kb 4 es 7 kozott valtakozott) es mondtak hogy ha streszzes idoszakban nezik akkor magasabb.
    Mikor megtudtam hogy a terhesseghez max. 2 lehet a jo akkor vizsgaltak ki es kaptam en is 50 mkgr levothyroxine-t. Azota csak egyszer mertek mikor epp terhes is voltam meg stresszes is...akkor 3 volt gyogyszer mellett...
    De szerintem ez hamar lemegy plusz azt gondolom annyira nem veszelyes (itt nalunk nem is veszik ezt kizaro oknak ugy konyorogtem hisztiztem ki hogy adjak a gyogyszert amit magyarorszagi endo doki adott).

    VálaszTörlés
  2. Én sem fogom túlreagálni. Majd lemegy szépen. De örülök én is a gyógyszernek. :)

    VálaszTörlés
  3. Nnna szuper Martina :-):-) Megvan a gyógyszer, a többi értéked is nagyon jó, nem jöhet más, csakis a siker :-):-):-)

    VálaszTörlés
  4. Tina! Ez nagyon szimpi, marmint amit a doki javasolt. Ajanlom az aranymozsaras(Pharma nord) Selenoprecise szelent, az szivodik fel a legjobban. Remelem, hogy rendbe tesznek ezek a dolgok.

    VálaszTörlés