2014. január 31., péntek

Ismerjetek meg engem :)

Erre a játékra ETAMA http://etama.cafeblog.hu/ hívott meg :) :)

A játék menete a következő:
1. Linkeld be azt az embert a blogodba, aki felkért a játékra.
2. Ossz meg magadról hét dolgot, akár különleges, akár hétköznapi.
3. Pécézz ki 7 embert, nevezd meg és linkeld be őket a blogodba.
4. Egy hozzászólásban értesítsd őket a blogjukon, hogy ők a kiválasztottak. (és reméld, hogy nem szakítják meg a játékot.:)

Itt és most előrebocsátom, hogy nálam már elfogytak az emberkék, már mindenkinél landolt egy-egy ilyen meghívás, valamint nem is szeretnék semmit ráerőltetni senkire, ennek okán a 3-as és 4-es pontot kihagyom, cserébe írok magamról még két plusz pontban :) :) Talán ez a vétség eképp ellensúlyozható. :)
 
1. Imádom Agatha Christie regényeit, főleg azokat, amelyekben Poirot nyomoz. Kikapcsol.
Van amit már sokadjára olvasok újra, de a legeslegutolsó kötetet még sosem olvastam, pedig megvan itthon, de ebben meghal a nyomozó, így halogatom. Valahogy úgy gondolom, hogy ha ezt a kötetet elolvasnám, akkor már nem venném elő a többit... Elszállna a varázs. Ja és gyűjtöm őket antikváriumból, innen-onnan. Most angolul is szeretnék egy példányt.
Anno, Mama szerettette meg velem a könyveket, már ovisan nyúztam a János Vitézért. Tudni kell a Mamiról, hogy neki otthon kész könyvtára van, és fellelhető benne mindenféle témájú könyv, verseskötetek, tudományos folyóiratok,  bűnügyi regények,  lexikonok, nyelvkönyvek. Nagyon bírom őt, mai napig ezerrel bújja a könyveket :) ;

2. Mindig is kertészmérnök akartam lenni és a kertészeti egyetemre akartam menni, de ez egy álom marad csupán;

3. Minden reggel, ha én megyek el otthonról utoljára, kényszeresen hosszú időt töltök el a ház ellenőrzésével. Minden le van-e kapcsolva, minden ki van-e húzva a konnektorból, nem megy a gáz, kihúztam a hajegyenesítőt, stb... no ez a gáz. Már-már Nekem is, pedig senki nem látja, hogy mit művelek...

4. Vezetek már pár éve, de csak szemből tudok beparkolni. Mea culpa... :(

5. Ki tudom pattintani a füleimet. Ezt most nem tudom jobban körülírni annál, mint hogy ha pl. bedugul csak úgy szimplán, vagy nyomáskülönbség miatt - pl. repülőn - evidens, hogy nyomban kipattintom, és megszűnik a probléma. Egyébiránt bármikor pattogtathatom kedvemre :) Még a Pisti ilyen fura szerzet. Az együttjárásunk ideje alatt jöttünk rá, hogy hasonló a tudományunk. :)

6. Szeretek dekorálni, és takarítani. Mániákusan imádom a rendet, a tisztaságot és a szimmetriát.  A könyveink téma-, és magasság szerint vannak kategorizálva, vonalzóval beállítva egy vonalban. A polcok nincsenek zsúfolva, ízlésesen csak egy-egy dolog van rajta, de azok is valamilyen téma szerint.  Kandallónk van itthon, ami jár azért némi piszokkal, tehát kétnaponta megy nálunk a "kisszörnyű", vagyis a porszívó. A munkahelyen sincs káosz, mindig rend van az asztalomon, és mindennek megvan a helye.

7. Imádok mindent kontroll alatt tartani, és ezért imádom a határidőket, ezek nélkül nem élet az élet - na jó, ez túlzás - DE ! Mindenre, de tényleg mindenre kell Nekem határidő, legyen ez akár a munkában elkészítendő feladat, vagy akár egy vásárlás, utazás leszervezése, és - ami Pistit a legnehezebben érinti - a ház körüli teendőkre is kell határidő, tehát addig nyúzom, amíg nem mond egy időpontot, hogy mikor áll/állunk neki, mikorra lesz kész. Nem azért mert lusta vagyok, egyáltalán nem. Egyszerűen szeretem megtervezni, hogy mikor mi várható. Már kiskoromtól be volt osztva a napom, és már akkor is imádtam tervezni, szervezni. /itt jegyezném meg, hogy talán ezért is viselem küzdelmesen a babára/babákra várás időszakát...
 
És a két bónusz :) :)

8. Nagyon szeretem a kávét. Sokáig az volt a védjegyem. Aki esetleg belenézett kb. öt percre is a Gilmore Girls-be - alias Szívek Szállodája - anno, abban láthatta, hogy a két nő élete semmi másról nem szól csak a kávéról. Kávé. Kávé. Kávé. Kávé. Kávé. Kávé. Sokáig én is ennyire függő voltam :) Ma már csak napi egy bögre tejeskávét fogyasztok.
 
9. Imádok szelktálni! Csak és kizárólag az van itthon, amiről pontosan tudom, hogy használjuk. Tavasszal és ősszel szelektálok a legjobban, a megújulás jegyében. Pl. ami már tavaly sem volt rajtunk, az repül, illetve ha  nem illik hozzánk-, nem illik a lakásunkba egy-egy tárgy, akkor azok is...Lomtalanításkor az egész utcát én rakom tele :)

9 megjegyzés:

  1. De jó kis dolgokat írtál :)
    Én a kertészetire jártam (bár nem kertész vagyok, hanem tájépítész) :) De te is járhatsz még. Tudod, sosem késő. Ráadásul tök fiatal vagy még!!!!

    VálaszTörlés
  2. Persze, végül is mehetnék. De iszonyat pénz...

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon jó :-) Csatlakozom a fület kipattintók táborához :-) Nem is tudtam, hogy ez különleges tudomány :-)

    VálaszTörlés
  4. Tina, aki még a fülét is kontroll alatt tartja, azonnali határidővel :)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Mi még nem ismerjük egymást, véletlenül kerültem hozzád. Amellett, hogy a dokink is ugyanaz, az 1-2, 6-7 és 9. pontot akár én is írhattam volna. :-) Jó volt olvasni a pedantériádról, hogy nem csak én vagyok "könyörtelen" a selejtezés területén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Én pedig örülök, hogy ide találtál, na meghogy nem vagyok egyedül - férj szerint - a mániáimmal :) :)

      Törlés
  6. Re 1.
    Agatha Christie regenyek a legjobbak angol tanulasra. Meg fosulis koromban kaptam ra (a konyvtarban megvolt az egesz sorozat) es 20-30 szo kiszotarazasaval megvan az alapszokincs mindegyikhez. Es mivel erdekel hogy ki volt a gyilkos megvan a motivacio hogy tovabb olvasd esetleg szotarazz is. En ezeken a konyveken tanultam meg kicsit folyekonyabban angolul.
    Sajna mar mindet elolvastam...:-((

    VálaszTörlés