2014. június 11., szerda

06.19. Hiszteroszkópia

Köszönöm szépen mindenkinek a tippeket. Végül is úgy döntöttem - mivel ma is igencsak fizetősre sikeredett a vérvételem - , hogy a pénz az pénz, így a virtuális hisztero-t választom, - az jóval olcsóbb mint bármilyen más eljárás-, és a Magzati Diagnosztikában fogom elvégeztetni jövő héten. Annyi előkészület szükséges, hogy Betadine kúpot ajánlatos használni előtte 3 nappal. Ezt még ma beszerzem.A Hycosy-t most hanyagolom, mert drágapénz és a lombikon végül is nem változtat, amúgy meg reménykedünk, hogy mindenjó :)

Nagyjából ilyen képsorozat készül majd szeretett szervemről: 



És itt az ismertető: 

A méhüreg vizsgálatát csak a méh feltöltésével lehet pontosan elvégezni, de nem kell hozzá feltétlenül műtét. A feltöltést egy vékony katéteren keresztül sóoldattal vagy kontrasztanyaggal is elvégezhetjük. Eközben 3 és 4 dimenziós hüvelyi vizsgálófejjel szkenneljük be a méhet, így a méhüreget rétegről rétegre lehet ábrázolni, valamint felszíni üzemmóddal elkészíthető az üreg virtuális 3 dimenziós képe.
Ezzel a speciális módszerrel annyira precízen lehet ábrázolni a méh alakját és a méhüreget, a méhnyálkahártya felszínét, hogy a vizsgálat a méhtükrözéssel megegyező diagnosztikus értékkel bír. Ugyanakkor a méhtükrözéssel  észlelhető  elváltozásokon túl (pl. méhsövény, polyp, összenövések), a méhfalban rejtőző eltérések (myoma, adenomyosis), és a kismedencében lévő betegségek (pl. endometriosis) is láthatóvá tehetők, amire a méhtükrözés nem képes. További előny a méhtükrözéssel szemben, hogy nem szükséges altatás és méhnyak tágítás sem, valamint a lelet fotódokumentációja is lehetséges a páciens számára.

Amúgy ha a Kaális árlistát böngészem, ott is van olyan, hogy méhüreg vizsgálata sófeltöltéssel... Az lehet, hogy ugyanez. Lényeg a lényeg, az MDKP még mindig olcsóbb. 

17 megjegyzés:

  1. Szia!
    Endometriózist is látnak vele? Ez tuti?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre nem vennék azért mérget...

      Törlés
    2. Igazad van, most hívott K doktor Úr, azt mondta endometriózist csak hagyományos módon tudnak kimutatni, azaz lapar, erre ez a módszer felejtős.

      Törlés
  2. A hiszteroszkópia méhtükrözés, az endometriózisnak pedig az a lényege, hogy a méhen kívül vannak ilyen "szigetek", tehát azt laparral lehetne tetten érni - szerintem. Viszont akkor ha jól értem, az office hisztro, a virtuális hisztro meg a Kaáli-féle sófeltöltéses méhüreg-vizsgálat lényegében ugyanazt jelenti? (Árakban van némi különbség, de nem biztos, hogy ez jelent valamit.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem pl. minimális endometriózisom volt, de az a méhem háta mögött, legalul... Magyarán az ezen nem látszódott volna. ..
      A Kaális és az MDKP-s vizsgálat szerintem ugyanaz.

      Törlés
    2. Köszi, szerintem is ugyanaz.
      Nagyon gondolkodom én is ezen! Ha nincs semmi gond, megspórolnám az altatásos műtétet, ha meg találnak valamit, akkor meg már van értelme a műtétnek, hogy kezeljék. Érdekes, hogy mindenhol más a sorrend: van, ahol lombik előtt (sőt inszem előtt) műtétet kér az orvos, van, ahol csak az első sikertelen lombik után (nálam most ez van belőve forgatókönyvnek). Viszont ez egy tök jó köztes megoldás, hogy nézünk is, mégsem altatásos, felvágós műtétként. Az endometriozist most úgy veszem, hogy nekem nincs - tünetem nincs rá, persze ettől még lehet, de ezzel most nem foglalkozom. Martina, mikor mész az MDK-ba?

      Törlés
  3. Valami hasonlót nézettem meg velük a múlt héten, 3D-s felvételeket kaptam a méhemről, bár nem emiatt mentem (csak a petefészkeim miatt), de benne volt az alap csomagban :) Azt láttad Tina, hogy elköltöztek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bakker! Nem! Jó, hogy szóltál :) Simán mentem volna az Örs felé.

      Nos, akkor tehát: Heni jóvoltából :) : VI. ker. Benczúr u. 15.

      Törlés
  4. Ilyenre én is akartam menni, a tükrözés helyett. Még lehet bevállalom, ha jókat mondasz róla :)

    VálaszTörlés
  5. Kíváncsi vagyok én is a beszámolóra, mert bennem is érik egy ilyen vizsgálat. Mondjuk én most az endometrózisra paráztam rá magamnál, jó lenne ha kimutatná azért azt is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem ha ez endometriózis esetén is annyira tuti lenne, akkor nem nyomatnák a lapart. :(

      Törlés
  6. Az endot nem mutatja a mehen beluli vizsgalat sajna, mivel az a lenyege az endonak, hogy mehszovetek novekednek, burjanzanak a mehen kivul. Ez az endo alattomos, nekem se volt meg lapar, nincs tunetem, na egy baratnomnek se volt semmi tunete csak egyetlenegy uh-s latta, hogy a petevezeto szajan van esetleg hydrosalphinx, ezert volt lapar, a feloras mutetbol 3 oras lett ugy ossze volt nove minden :(((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt sok tünetem és mégis volt némi endometriózis. Vagyis volt tünetem csak nem tulajdonítottam annak, minderre a műtét utáni ciklusnál jöttem rá.
      Nekem lapar előtt úgy volt, hogy minden menstruáció alatt fájt ha wc-re mentem. Nem nagyon, de éreztem. Ezt abszolúte a mensi velejárójának tartottam, és amikor kérdezte is a doki - lapar előtt - hogy van-e esetleg endóra utaló tünetem, kapásból rávágtam, hogy nincs, mert volt fájdalmas szex, nem fájt annyira a menstruáció...stb... Aztán meg műtét után mondta a doki, hogy nem sok ugyan, de volt endometriózis szövet. Na és hol? a méh háta mögött a végbélnél.... ehhhhh.... És lám most már nem fáj sehol... :)

      Törlés
    2. pontosítok: nem volt fájdalmas szex

      Törlés
    3. Hat erdekes, nekem ovunal par orat faj a vegbelemnel, durva, ha nagywczni kell pont akkor, de erre azt irjak normalis, mert valami idegvgzodes meg kemiai blabla, aztan ki tudja...

      Törlés
    4. Én ugyanezt hittem a saját állapotomra. Aztán kiderült, hogy mégis volt mit kiszedni.

      Törlés