2014. június 11., szerda

Fészbúk/Én is ANYA VAGYOK!

Igen, néhány emberen kibuktam. 

Sosem kultiváltam azt, - még lombik előtt sem -, ha a nő kiteszi a fészbúkra a méhét. Főleg a hüvelyi ultrahangost. Ezt most nem bántó szándékkal írom, ez az én véleményem, egyszerűen nem tartom odavalónak. Szerintem ezek intim pillanatok/képek amelyeknek otthon a helye, nem egy közösségi oldalon. 
E meggyőződésem pár évvel később tovább gyűrűzött, amikor elkezdtem lépkedni felfelé a gyermekvállaláshoz vezető lépcsőfokokon. Még most is megdöbbent, és irigylem is azt az "édes tudatlanságot" ami áthatja ezeket a nőket. Szinte hetente látok friss ultrahang képeket. Félreértés ne essék, nem sajnálom tőlük, hanem számomra elképesztő, hogy mennyire tutira vesznek mindent. Mennyire fix és megmásíthatatlan az a kétcsíkos terhességi teszt, ami fél órán belül "apuka" és "anyuka" oldalán is megjelenik? És lájkolni kell ám! Mennyire lehet fix az a terhesség, ahol 2 petezsákot látnak az 5 hetes ultrahangon és már aznap ikerkocsit akarnak venni?
A biztosítékot mégis az verte ki nálam, amikor egy uhus fotó alá oda volt írva kék tollal, hogy "hat hetes vagyok ám apa"... és ott volt mellette az elsárgult pisiteszt  No meg amikor kiírták, hogy "szülünk". És ez fenn a fészbúkon!? Ennek nem otthon/kórházban van a helye, hogy a saját pillanataikat saját maguk éljék át, és csak azzal foglalkozzanak? 
Bár hozzáteszem, mi is onnan tudtuk meg egy nagyon közeli családtagról, hogy terhes, amikor lájkolni "kellett" a 11 hetes uhus fotót...
Még egyszer leszögezem: az én blogom, az én gondolataim. Mindenkit szeretek, főleg a babákat, viszont az egy hónapnyi várandósságom alatt szívesen merítettem volna ezen nők "tutiraveszünkmindent" és "mindenfasza" poharaiból. Komolyan irigylem ezt az állapotot. Egyáltalán nem mondom, hogy én nem fogok mindent de mindent dokumentálni. Annyit várok a babá(k)ra, úgyhogy nagyon is. Mindent! De nem egy közösségi oldalon, ahol az utoljára óvodában látott ismerős-, valamint a volt munkahelyről az ikszedik emeleti, "vele csak ebédnél találkoztam eddig" emberke is beleláthat az életembe. Tutira fogok én is kismamás fotókat készíttetni -ahogy magam ismerem lehet, hogy két sorozatot is -, mert nehogymár nem érdemlem meg, fogok babafotókat is készíttetni, mindent de mindent. Magunknak.
Részünkről tényleg csak az fog kikerülni, ami a várakozás csodáját mutatja be rajtunk keresztül, és kellő óvatossággal fogok kezelni mindent. 
Hamarosan. :)


A várandósság egy csoda. Csoda az élet, és az, hogy egyáltalán keletkezhet. Egy testben egy másik, és a nő növeszti, táplálja, ez fantasztikus! De ne csináljuk már azt, mint néhány ismerősöm, hogy folyamatosan hátba kell veregetni, azért, hogy ő szuperkirálynő, hogy szült egy gyereket!!!!!??

Ami még szintén érdemel néhány gondolatot részemről az az, hogy néhány ősanya - nem általánosítok, leszögezem, mindegyikőjüket személyesen ismerem -,  minden nap telenyomja az oldalakat az alább olvasható - egyébként gyönyörű bejegyzésekkel -, de ez már a sokadiknál unalmas, főleg úgy hogy ismerem az illetőt és ad1: egyáltalán nem olyan, mint amilyennek ezen idézetekkel körbeírja magát, ad2:nem igazán kellett megharcolnia semmiért az életben - a gyerekért sem, és egy álom a babája -, az én küzdelmemet speciel ismeri, és a "szóra sem érdemes", vagy épp "nevetséges szenvedés" kategóriába sorolja, hovatovább, még örül is a nyomoromnak.


"Az anyaság alázat. Szolgálat és lemondás. Élethosszig tartó aggódás. Önismereti lecke. Kétkedés és hit magadban. A hited őbenne. Az ő hite tebenned. Bizonytalanság és bizonyosság egyszerre. Könnyek a zuhany alatt. Végtelen fáradtság. Végtelen káosz és mindent elsöprő harmónia. Ismeretlen szívelszorulás. A szeme a szívedben. A hangod az övében. A mosolya mindenhol. Az illata a lelkedben. Szövetség vele. Az anyaság kötelék. Ragaszkodás és elengedés. Kérdések magadnak, válaszok magadtól. Az anyaság áldozat. És mindenekelőtt hála. Hála annak, akit megszültél; és annak, aki téged megszült."

"Hordoztam gyermeket a szívem alatt. Aludtam úgy, hogy kisbaba feküdt a mellkasomon. Pusziltam bibiket, gyógyítottam megtört kis szívet, lepukiztak, lepisiltek és éjszakákat töltöttem karosszékben. De most sem tenném másként! A testem bár nem tökéletes, de ha belenézek a tükörbe egy anyukát látok, aminél nincs nagyobb dicsőség vagy áldás."

Nők százai szenvednek hasonló problémákkal mint én, így azt hiszem méltán igaz rájuk is, amit akár én is posztolhatnék: 

Az anyává válás alázat. Harc és lemondás. Egy végtelennek tűnő küzdelem, melyben megharcolsz önmagaddal, megharcolsz a kapcsolatodért, megharcolsz a szerelmedért.  Az anyává válás hit. Hit önmagadban, hit, hogy minden rendben lesz. Bizonytalanság és várakozás. Áldozat, melyet nap mint nap hozol, a néha értelmetlennek tűnő állapotban. Türelemre tanít, némelyeket összébb kovácsol, némelyeknek a véget jelenti. 

Már régóta ANYA vagyok. Hiszen 5 műtétem volt azért, hogy ANYA lehessek. Mert, rengeteg kudarcot és pofont éltem át az élettől azért, hogy Ő(K) legyen(ek). Ugyan még nem cseréltem kakis pelenkát, nem keltem fel éjjel síró csecsemőhöz, de szemrebbenés nélkül injekciózom magam, és mindig azt csinálom amit éppen "kell" ahhoz, hogy a célom elérjem. Rengeteg vérvételen, és fájdalmas vizsgálaton vettem részt.   Lemondtam számomra sok élvezetes dologról azért, hogy Ő(K) legyen(ek) Nekem. Voltam már határtalanul boldog, pár nappal később elesett és végtelenül szomorú. Éreztem a fájdalmat, érzetem azt, hogy minden elveszett és legszívesebben elbujdosnék, de minden egyes alkalommal győzött az optimizmus. Erős vagyok. Már régóta ANYA vagyok. 

31 megjegyzés:

  1. Szívemből beszéltél Martina!

    VálaszTörlés
  2. :) Nem szoktam elérzékenyülni, de most majdnem sírok....:)

    Egyébként az én legjobb barinőm is bejelentette már 5 hetesen a munkahelyén, hogy ő bizony terhes. És a rokonságban is 5 hét volt mindig a közzététel. Irigylem őket, de csak is a jó irigységgel.

    VálaszTörlés
  3. Én is sírtam ezen az utolsón - couldn't have said it better!
    Én az első publikus hírt a "terhességemről" akkor adtam a FB-on, amikor már az ölemben volt Kissmajom; akkor is kommentár nélkül, csak egy vers formájában, amit csak benfentesek tudtak hova tenni. A múltunkat figyelembe véve (meg amúgy se, Kissmalacz idején sem híreszteltünk semmit, még legtöbb barátnak sem sem) sosem kürtölném világgá még félidősen sem, hogy jön a baba, mert egyszerűen soha semmi sem biztos… Én is csodálkozom azon, aki kiteszi a pozi tesztet, majd az első UH-képet, és magam részéről azon is, aki a tizenkét hetes semmit sem érő statisztikák alapján ujjong, hogy jé, egészséges a magzat… Hübrisz, ugye…
    És most is, ahányszor kiteszek egy képet Kissmajomról, mindig eszembe jut, hogy basszus, biztos rosszul esik valakinek közületek; nem gonoszságból, hanem azért mert igenis ti is anyák vagytok mind, sokan már évekkel azelőttről, hogy nekem egyeáltalán eszembe jutott volna a gyerekvállalás… Mert én bizony nem jó irigységgel néztem anno a babafotókat, hanem hisztis-dühös-toporzékolóssal - nem azért, hogy másnak miért adatik meg, hanem azért, hogy nekem miért nem…
    Ölellek jól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Est szokás szerint szépen megfogalüazta, amit én is gondolok, csak nem tudom ilyen jól artikulálni. Kitartás! Ölellek.

      Törlés
  4. "mi is onnan tudtuk meg egy nagyon közeli családtagról, hogy terhes, amikor lájkolni "kellett" a 11 hetes uhus fotót..."
    Na, ez azért nagyon durva! Azért az ismerősöket, családtagokat, barátokat illik személyesen vagy telefonban tájékoztatni, nem pedig közösségi oldalon.

    Mi most várjuk 4. babánkat, épp a múlt héten jelentettük be a családnak, de eszem ágában nem lett volna így kirakni fb-re...

    Kicsit más téma, bocsi:
    "óvodában látott ismerős-, valamint a volt munkahelyről az ikszedik emeleti, "vele csak ebédnél találkoztam eddig" emberke is beleláthat az életembe"
    Az ilyen emberek ismerősvadászok, nekem eszembe nem jutna, hogy bejelöljem ismerősnek. Minek?! Évek/évtizedek óta nem beszéltek, utána meg virtuálisan ismerni másik életét, szerintem elég gáz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok Anita! :) Nevesíteni nem akarom a rokont, de testvérről van szó.
      Az ismerősök meg: anno, amikor még éppen csak regisztráltam, ezekre még nem figyeltem, most meg már nincs pofám letörölni őket. Szerencsére nincsenek sokan. Mondjuk nincs is 1500 ismerősöm. :)

      Törlés
  5. Szia Martina, köszönöm soraid! Végre van valaki, aki ugyanígy gondolkodik az ultrahangos kiposztolós kismamákról mint én. Szerintem is nagyon gáz, hogy egy terhességet egy ilyen bejegyzésben kell megtudni. Szerintem a babavárás csak a családra tartozik és nem a nagyvilágra. Szerintem nem irigység szól belőlünk az ilyen posztok esetén, hanem inkább az, hogy a terhesség nem magamutogatás. Másrészt meg a leendő babáknak is van személyiségi joga és nem biztos, hogy tetszik majd nekik, hogy az ultrahangfotó már kint volt a neten.
    Szurkolok neked a babásodásban!

    VálaszTörlés
  6. Az én kollégám aznap reggel jelentette be nekünk a babavárást, amikor asszonynál a halvány 2. csík megjelent a teszten úgy kb. 10-14 nappal a fogantatás után lehetett. Aztán pár perc múlva bement a munkaügyre, a béresekhez is megkérdezni, hogy mikor jár a pénz a magzat után.... Persze én sem értettem a bejelentést a 3 vetélésem után...a pénzes részen meg persze teljesen ledöbbentem, kiakadtam. Mi az első pozi tesztet a szülőknek mondtuk el, és a legjobb barátoknak, nagyon várták már a bejelentést. ..de a 2.-at, 3.-at nem mertük már senkinek....
    Nekem is szívemből szóltál, jól bekönnyeztem én is, persze pont buszon ültem:)

    VálaszTörlés
  7. Ha belegondoltok igazából, mélyen, akkor ennek így kellene lennie. Nem? Hogy boldogan, örömmel, felhőtlenül várjuk a kisbabánkat. Én is szerettem volna így, soha nem jött össze. És igen, én is irigylem, hogy ők tudják így. Nekem a 4 hónapos kisbabám halt meg, hosszú szenvedés után. Csak akkor tudtam egy picit megnyugodni az ötödik gyereknél amikor haza hoztuk és elmúlt már 3 hónapos és jól volt. Végig rettegtem az egészet. De jó másoknak, hogy gondtalanok tudnak lenni.

    VálaszTörlés
  8. Teljesen egyetértek veled az uh fotó ügyben. Én is így éreztem abban a 4 hosszú évben, amíg küzdöttünk Balázsért és be is tartottam a babavárás alatt: nem raktam ki uh fotót a Face-re, pedig volt egy pár. Sőt, a szülés után sem engedtem közös képet kiposztolni, mert szerintem az elsápadt, elfáradt anyuka sem igazán odavaló. Nagyon drukkolok Nektek!

    VálaszTörlés
  9. Azt hiszem, ebben az ütősen találó blogbejegyzésben mindannyian magunkra ismertünk... :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon igazad van Martina!

    De tudod én azt vettem észre, hogy aki ilyen gondtalanul naívan áll a dolgokhoz, azokkal soha nem történik semmi baj, ők soha nem fogják megtudni, milyen lehet elveszíteni egy, vagy akár több gyereket és ezen kívül még bármi más baj is lehet. Mondanám, hogy ez lehet a megoldás, csak aki átélt már egy ilyet az nem fog tudni így gondolkodni.

    Emlékszem, hogy tavaly a barátnőmnek is és nekem is sikerültek a lombikos beültetéseink, neki egy babája volt, nekem kettő és ő a terhességben 2 héttel utánam volt. Én elvesztettem a babákat félidős terhesen, nála minden rendben volt. Amikor felrakott egy képet magáról már elég szép pocakkal, akkor azt hittem beleőrülök. Egész nap sírtam. Tudtam, hogy ő boldogan várja a babáját és meg így vagyok. Nagyon fájt.
    Mostmár csak akkor vagyok nagyon szomorú, amikor valakiről kiderül, hogy ikreket vár. És valóban nem azért, mert irigylem az életét, mert lehet, hogy neki is vannak az életben más gondjai, hanem azért, hogy nekem miért nem adatott meg az, ami neki.

    Az élet nagyon kegyetlen tud lenni! De talán valamikor Neked is és nekem is megadatik, hogy boldogok legyünk!

    Üdv. Andi

    VálaszTörlés
  11. Először is mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat, nagyon jól estek, - én azokon bőgtem :) - másodszor mindenkinek hatalmas ölelést küldök értük.
    Érzelmileg minden rendben velem, viszont tegnap ez kikívánkozott. A babákat szeretem, nem gond ha képeket látok róluk, még tetszik is, tényleg csak a fenti esetek tették be a kaput. Tudjátok ez olyan, hogy gyűlik, gyűlik, aztán "egyszercsak"... Tudom, hogy Nekünk is sikerül hamarost, csak vannak olyan napok amikor én is belemondanám mások szemébe, hogy ba...meg én is fasza nő vagyok, mert hatalmas erővel és kitartással rendelkezem, és úgy érzem, hogy sok nővel ellentétben - akinek ölbe hullt a gyerek -én jóval többet teszek meg a jövevényért már most, nem utolsósorban a férj is jó "apa" mert ő is mindent megtesz a babákért és értem. Értünk.

    VálaszTörlés
  12. Martina nagyon jól írtad és maximálisan egyet értek veled én is :-)))
    És a szülőszobás képektől is a falra mászok!i
    De ezer egy más "okosnak tűnő" kérdés is van ami kiborított a lombikozások alatt, de ezek a "tudatlan kérdések, most is megtalálnak, de már csak röhögök rajtuk... pl a mostani: Egy anyuka aki elejétől tudja, hogy Lilla örök baba, a héten megkérdezte, hogy " És anyának szólít????"
    Imádom az ilyen embereket...

    VálaszTörlés
  13. Én is írtam anno egy hasonló posztot, lájkolod címmel. :) Akkor volt, aki megjegyezte, hogy féltékeny vagyok a gyerekes anyukákra. Nosss, jeletnem, gyerekkel a karomon sem változott meg a nézetem, sőőőőt... A kollégám az asszony pisitesztjét hordta a pénztárcájába és mutogatta a munkahelyen. Pfff... Volt olyan ismerősöm, aki a leszívott petesejtek számát is kiírta a fészbuk falára. Meg ezek a picsa anyák, akik elmártírkodnak a fészbukon, hogy milyen fasza csajok, mert kipottyantottak egy gyereket, és kiírják, hogy 24 órás szolgátalban vagyok stb... ahhhhh

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk bazira egy rugóra jár az agyunk :) De már ezt Neked négyszemközt is kifejtettem.
      " a nonstop dolgozom"-tól is kivagyok.... Van Nekem is olyan ismerősöm, aki kiírta, hogy beültetésre mennek... Aztán meg magyarázkozdott, a néniknek, bácsiknak akik a facen fenn vannak hogy mi ez és ez még nem terhesség, stb, stb. Nagyon gáz volt. Meg utána magyarázni, hogy most akkor mégsem terhes...

      Törlés
  14. Én azokat a fészbúkos idézeteket bírom, mikor egy anyuka, a saját gyereke nevében tesz ki idézetet, hogy miért is szeretem az anyukámat, sőt, hálát is monda stb!!!!!!!!! Mivel tudom, hogy nem a saját anyukájának írja, elég gáááz.
    A "küzdősek" mindig másként fognak nézni az anyaságra. Nem mondom, hogy jobbak leszünk, csak azt, hogy kicsit mások! Van egy ismerősöm, aki a második gyerekcsinálásnál 3 hónap sikertelenség után azt mondta, hogy már tudja mit érzek és min megyek keresztül. AHA!
    Nagyon szépen leírtad, hogy te most is azt teszed, amit kell a babáért/babákért, mert egy anya ilyen! :)
    Kívánom, hogy mihamarabb a kakis pelus is meglegyen!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Popi! köszi Neked is!
      Szintén ismerős. Mit ismerős: családtag. 2 hónapnyi próbálkozás után negatívat tesztelt, úgy lett tálalva, hogy összeomlott. Borzalom!
      Amikor a gyerek "ír", szintén nem bírom.

      Törlés
  15. Martina, ez az utóbbi idők egyik legjobb posztja volt ! Ütős, kemény, igaz :-) Teljes mértékben egyetértek Veled és belesajdult a szívem a soraidba.
    Amikor a 8. hónapban kitettem azt az egyetlen képet, amin bejelentjük, hogy babát várunk, még lecsesző üzeneteket is kaptam ( olyanoktól is, akik tudták, hogy miken vagyunk túl ! ), hogy de nagyon titkolóztunk ! Ákosról is inkább az Apja posztol, mert annyira büszke rá.
    Nekünk sokkal nehezebb minden téren, de a legszörnyűbb az, amikor nem értik meg, hogy nem féltékeny és irigy vagy másokra, hanem egyszerűen az fáj, hogy ez velem miért nem történik meg ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Heni! <3
      Amúgy a Tiétek gyönyörű közlés volt. Mert asszem, életeseményként állítottad be :)
      Popi meg ahogy odaírta, hogy most nincs versike csak néhány szó: kitartás, türelem.... Ezek tényleg a várandósság és kitartás szépségét, gyümölcsét láttatták. :)

      Törlés
  16. Még az is gigagáz, amikor anyuka a gyerek képét teszi ki profilképnek... Legszívesebben odaírnám, hogy de megfiatalodtál. Naaaaa, meg amikor kiposztolják, hogy "szobatiszták vagyunk"... Elég sokáig tartott anyukának szobatisztává válni :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Baszki! Tényleg. Meg az is hogy, 150 milit szopiztunk :) :o :o :o

      Törlés
  17. Bakker milyen ismeroseitek vannak? :DDDDD Bocsi, de most komolyan. Engem csak pocakos fotokkal talalnak meg, azt tulelem. De van olyan sztorim, hogy a legjobb baratnomet egy regi ismerose, akivel frankon tobb evig nem beszelt, fel evvel azutan felhivta, hogy "hello mizu hat hetes terhes vagyok", hogy a baratnom 24 hetesen halottan megszulte a babajat es errol tudott az a kriptaszokeveny. Szerintetek??????

    Kretty, abszoluuuuu. Tobbes szam egyes szemelyert borton jarna tolem :D meg a gyerekrol profilkep, Persze kivancsi vagyok nalam hogy lesz, de en mar a pocaklakotol is falra maszok. Mondtam a ferjemnek, hogy ha ezt a szot hasznalom lepjen nem tul diszkreten a labamra :D

    VálaszTörlés
  18. Martina :DDDDDDD Es ehhez meg hozzatennem, hogy csak becezve hasznalni a szoptatas szot is gaz. Chill the f*ck out! Senki nem fog ARRA gondolni, ha a mondatban szerepel a baba es a szopas szo.

    VálaszTörlés
  19. Szia! Én csak olvaslak hónapok óta, írni még nem mertem. De most muszáj elmondanom, hogy tegnap amikor ezt elolvastam szipogtam én is.. éppen reggel sirattam el ezt a hónapot is (a 10. amióta próbálkozunk a babával) tudom, hogy hozzád, hozzátok képest ez semmi, de nekem ez is nagyon fáj :( Most szerettem volna elmondani, mennyire drukkolok Neked, kedves és szerethető lény vagy:) (és St-i vagyok :P) :*

    VálaszTörlés
  20. Basszus, én is csak lesek, milyen ismerőseitek vannak?!
    Mondjuk engem is megtalálnak az ilyenek. Jó, most mit csodálkozom, anya vagyok, van pár anya ismerősöm, de néha lehidalok tőlük, amikor egy nap vagy 10 féle babás/anyás/szeretlek/örökké idézetet raknak ki, ami azt sugallja, szuper jó alvó evő gyereke van, vagy épp szuperanyu...
    3 gyereket nevelek, de soha nem jutott eszembe, hogy egyik gyerekem képe legyen a profilképem. Mert az nem én vagyok. Vagy... ez a többesszámosdi?!?! Áááááááá, "mára 4 fogunk lett"... meg amiket ti is írtok, hát szörnyen vagyok tőle.
    A pocaklakó szó még elmegy, első gyereknél még én i sígy hívtam :D de mostmár nem :P

    VálaszTörlés
  21. Anya vagy naná!Ott volt nektek is az a jó pár pici embrió!Igaz nem maradtak okáig veletek de mégis voltak!

    Én kifejezetten kezdem már megutálni a közösségi oldalt,mert tényleg mindent kiposztolnak a gyerekeikről egyesek.Minden pillanatok,hogy éppen mekkorát kakált vagy elkezdett járni...stb.
    Már mást nem is olvasol,nem véletlenül nem posztolok semmit a gyerekemről.Az emberek hajlamosak csak azt mutogatni hogy nekik mennyire szép és jó az életük és nincs gondjuk bajuk az életben.Ez képmutatás.
    Én már sokszor nem is lájkolok,most tényleg minden egyes semmitmondó képre mondjam azt hogy hú de klassz!na szóval egyetértek!

    VálaszTörlés