2014. június 10., kedd

Tervek ( már megint)

Azon agyalásztam hétvégén, hogy lehet megint elkelne nálam egy teljes körű szervíz, némi rákszűrést, méhtükrözést-, és átjárhatóságit érintve.
Ugyanis (elvileg) spontán is lehet(ne) gyerekünk, és amíg ebben a pár egyik tagja (nálunk a férfi) még bízik, akkor jó lenne ellenőrizni, hogy egyáltalán tényleg lehetséges-e (még).
Nézelődtem mi a kínálat mostanság. 

Ilyen komplett "csomag" sehol nincs , hanem külön-külön minden. Iszonyat pénzekért. 
Ugyanis valamit valamiért. Tekintettel arra, hogy táppénzen voltam a beültetés után, így se szabit, sem további betegnapokat nem szeretnék szaporítani egy kisműtétre, kórházi tartózkodásra, így megkerestem milyen alternatívák vannak még. Mert vannak. 

A "hagyományos" Hysteroscopia (méhtükrözés)során egy vastag eszközt vezetnek fel a méhüregbe, ami miatt a méhnyakat elõzetesen tágítani kell, mely igen fájdalmas, ezért altatásban végzik. Ennek modern és kíméletes formája az Office-Hysteroscopia. Ebben az esetben egy vékony, flexibilis eszközt vezetnek fel a méh üregébe, mely rugalmasságánál és kisebb méreténél fogva elõzetes tágítás nélkül is átmegy a méhnyakon (tehát fájdalmatlan beavatkozás). Emellett a vizsgálat ugyanolyan informatív, mint az elõzõekben említett hagyományos forma, és az elõkészületekkel együtt is csupán 15-20 percet vesz igénybe. Ezt - én úgy tudom - csak a Rózsakert Medicalban végzik, ott most 38.000 Ft. :S

A petevezetők átjárhatóságának vizsgálatára jelenleg 2 ismert és alkalmazott módszer van. 

  • a kórházakban legelterjedtebb módszer HSG (Hiszteroszalpingográfia), mely során röntgenes képerõsítõvel nézik a petevezetõk átjárhatóságát. A vizsgálathoz nagy mennyiségû kontrasztanyagot kell benyomni a petevezetékekbe, így igen kellemetlen és fájdalmas beavatkozás, mely sugárterheléssel is jár. Ilyen már volt Nekem. És majdnem elájultam a fájdalomtól, pedig akkor anno mindkét petevezetőm átjárható volt. Szóval ezt köszönöm nem. 
  • HyCoSy (Hystero Contrast Salpingographia) – jóval kíméletesebb, ultrahangos vizsgálat, melyhez kevesebb kontrasztanyag szükséges, gyors, nincs sugárterhelés, és csupán 15-20 perc. Nos ez kellene Nekem, de mivel az ehhez való kontrasztanyag jóval drágább, és ez nem tb-s - nem mintha a HSG-ért nem fizettem volna - ezért kőkeményen fizetni kell.  Úgy szerettem volna, hogy egy füst alatt lemegy a két vizsgálat. Viszont itt a Rózsakertben 65.000 Ft. Máshol (csak) 50.... :S Szóval amennyit tervezgettem, lehet hogy nem lesz belőle semmi. :( :( 
Ilyenkor érzem azt, hogy bakker én is kérek már pénzt magamnak valakitől, valakiktől, ugyanis mi a magyar népet szeretnénk szaporítani, és ahhoz adjanak. De tényleg!

10 megjegyzés:

  1. HyCoSy a kaáliban olcsóbb (ha jól emlékszem). Nekem volt office hysterom, tényleg nem fáj, gyors és informatív vizsgálat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. van, a röntgenes. :( de az meg fáj. 35.000 ért...

      Törlés
    2. neeem, nekem a kaáliban csinálták, 35ezer, és nem röntgenes

      Törlés
    3. ;) ;) már felhomályosultam ;)

      Törlés
  2. van ilyen is a Fülüp az immunhoz mostanában ezt kéri:

    Virtuális méhtükrözés:

    VálaszTörlés
  3. Szia, a Kaáliban hycosy-t csinálnak, 35-ért! (legalábbis nekem tavaly pont ilyenkor az volt, és annyiért) Vercingetorix

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jajjjjj :) az nagyon jóóó! :) Köszi az infót :)

      Törlés
  4. Jesszus, nekem januárban volt office hystero-m a Rózsakertben Kelemen dokinál, 28.000,-ért! Létezik hogy ennyit emeltek az áron azóta?? 15 perc alatt már a fizetésen is túl voltunk, és tényleg nem fáj egyáltalán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, :( most egy tízessel több... végül is döntöttem, a pénz pénz úgyhogy az MDK-ba megyek a virtuális hiszteróra 20Eért.

      Törlés