2015. március 16., hétfő

Az első NST

Annak írom aki nem tudja: ez a két tappancsos szerkezet egyszerre méri a baba mozgását, szívhangját és a méhtevékenységet. Akkor jó az eredmény, ha a nagyjából 15-20 perces intervallumban legalább 2-5 huppantást végez a baba, mely alapján a pulzusa megugrik. 
A kórház Bártfa utcai rendelőjében van a vizsgálat, egyszerre 4 kismama van jelen. Nekem 8.30-ra volt időpontom, de előbb behívtak, így a vizsgálat részével hamar végeztem.
Lelle nagyon ügyes volt, én hülye meg azon izgultam, hogy mi lesz ha nem mozog majd. Külön mosolygós pillanat volt amikor mind a négyünk babája egyszerre rúgott, amit ugye lehet hallani a készüléken mivel egy pillanatra megszűnik a szívhang és konkrétan hallani a huppanást. :)

A vizsgálat után meg kell mutatni - legalábbis ajánlatos - az eredményt az orvosunknak. Kicsit tévelyegtem a nőgyógyászat előtt, így jól megjártam: épp előttem ment műteni a dokim. Azt mondták, nagyjából egy óra. Végül is ráérek. Mámorosan lehelyezkedtem egy padra az osztályon és cukrostaknyosan várakoztam simizve a hasam, hogy nekünk már NST-nk is volt. Aztán kezdett szűnni a cukor és kezdett egyre jobban fájni a hátam, a lábam, feszülni a hasam mire rájöttem, hogy már két és fél!!!!! órája várok. Pfff. Nagyműtét volt. Kétdokis. Végül kicsit több mint háromórás. Negyed egy után futott be az orvosom. Lényeg a lényeg: minden rendben van, és ahogy az laikusként bárki megállapíthatja a görbéből: méhtevékenység full alapjáraton. 50-től felfelé számít fájásnak. Nekem 2 kivétellel 10 alattiak. Ez a: mégnagyonnemszülünk kategória :)

Következő vizsgálat hétfő 8.30


Pont ilyen szerkentyűre voltunk rákötözve :)

Felső a Lelle szívhang-, és ficer, alsó a méhösszehúzódás

3 megjegyzés:

  1. Nekem amikor 100-s fájásom lett először, a dokim azt mondta ilyet ő is produkál :D 1 hét múlva szültem :)

    VálaszTörlés
  2. Ne vedd készpénznek ezt a "nincsfájásomagépszerint, tehát mégnemszülünkjódarabig" c. dolgot :))))))))))))

    Első kisfiammal rendszeresen jártunk (heti 1x) NST-re, szinte nulla méhtevékenység, baba jól volt, 40+3-nél sem volt semmi ezen kívül, és mégis rá fél napra beindult a gyermek és nemsokra rá a karjainkban tarthattuk :)

    Most decemberben, a 4. babánk születésénél pedig a szülőszobán 40(!!!!!!!!)-es mértékűek voltak a toló(!)fájások

    :)))))))))))

    VálaszTörlés
  3. Nekem a múlt héten mikor keményedések miatt bementünk a kórházba, 2-5-öket jelzett magától a gép a méhtevékenységre. Viszont mivel Magzatka folyamatosan elmászkált a nővér mozgatta rajtam a tappancsot és ahogy mozgatta (picit nyomta hozzá a hasamhoz) egyből extrémen megugrott ez a jel. Úgyhogy én em nyugodtam meg annyira hogy ez most tényleg jelez-e valamit vagy sem...

    VálaszTörlés