2015. március 19., csütörtök

Szülésznővel

Kedden délután találkoztam a szülésznővel egy utolsó megbeszélésre.
Ezúttal a gyermekágy bábaszobájában találkoztunk. Ez volt az utolsó randevú a szülésig.
Lényegében ő beszélt a szülés megindulásáról, menetéről, az ő feladatairól, a szülést követő órákról. A végén kérdezhettem.
A legfontosabbak: 
- Szent Imre a magzatvíz elfolyásától várhat akár 24 órát is az indítással, feltéve ha minden érték megfelelő;
- ha a magzatvíz elfolyik és tiszta / lehet szövetdarabos, rózsaszín, sárgás/ akkor 4 óra múlva kell bemenni a kórházba. ( ha a GBS pozitív - Strepto- akkor nagyjából azonnal menjünk mert még le kell mennie 2 adag antibiotikumnak);
- ha a víz zöld - lehet olyan zöld is mint a szobanövény - akkor nagyjából azonnal be a kórházba;
- ha a szülés nem vízfolyással, csorgással indul hanem fájásokkal akkor ajánlatos nagyjából óránként meleg fürdőt venni és figyelni hogy rendszerezőnek-e, avagy sem. Ha az utóbbi akkor nem szülünk még. Ha rendszereződnek és elérjük az 5 percenkénti és legalább 50-60 mp ig tartó fájásokat akkor még egy fürdő és nagyjából 1 óra múlva indulás a kórházba;
- ha a GBS pozitív akkor már a 6-7 perceseknél el kell indulni;
- ajánlatos otthon vajúdni minél több ideig, tekintettel arra, hogy a vajúdóba az Apuka nem jöhet be, így az elég gáz hogy ha még nem tart ott a folyamat hogy szétválunk és Pisti mondjuk jöhet haza :S
 
A fájdalomcsillapítás az vagy egy Nubarin nevű szer, ami kb 2 órára emeli meg a fájdalomküszöböt, vagy az EDA amit ha van ráérős anesztes és x tágulás már van akkor kaphat a szülő nő.
A nospás kombó az nem csillapít fájdalmat, sokkal inkább a méhszáj ellazításában játszik szerepet.
Én mint írtam is korábban csillapító nélkül szeretném megszülni a gyermekem. Aztán majd meglátjuk mi adódik a szülőszobán.
 
Amikor beérünk a kórházba, már ott vár a szülésznő, és az ügyeletes orvos fog megvizsgálni. A vizsgálat eredményétől függően hívják az orvosomat. Ha még nem állunk úgy nyilván nem rángatják be.
Ha a kétujjnyi tágulás megvan és a fájások rendszeres 5 percesek legalább akkor Pisti mehet öltözni, nekem pedig beöntés és mehetünk a szülőszobába.
Beöntés választható, én naná hogy akarok. Még így is érhet kellemetlenség kitolásnál, nem még anélkül.

A szülőszobán folytatom a fájdogálást és néha ránknéz a szülésznő, hogyan is állunk. Minél inkább arra törekednek, hogy ha nem muszáj akkor nem "zavarnak" , éljük csak át mi ketten férjjel a csodaszületést. Enni, inni lehet.
 
Ha a baba megszületik és az állapota jó, akkor másfél órát együtt maradhatunk. Utána apa megy haza, baba az újszülött osztályra, míg én átsétálok a gyerekágyra. Ha pihentem, fürdödtem, ettem ittam akkor mehetek babázni. Minden nap van vizitje a babáknak is, és a délután folyamán kapnak róla információt az anyukák. Ilyenek pl. hogy sárgul, nem sárgul, kapott oltást, volt hallásvizsgálata, stb.
 
3-4 nap után lehet távozni a kórházból. A látogatás a társalgó részen, babák az üveg mögött. Ha nincs külön szobám - nekem elsőgyerekes tapasztalatlanság van- nekem nem lesz, akkor apuka sem jöhet be. Kivétel ha van fogadott csecsemős, mert akkor bejöhet a fürdetésre.
 
Fogadtunk csecsemősnővért is, egyrészt a fenti ok végett: Pisti is bejöhessen a Lelléhez legalább este, másrészt mert legalább napi másfél órát csak velünk fog foglalkozni a nővér. Segít a szoptatásban, pelenkázásban, stb.
 
Nagy vonalakban ennyi. 30-án még összefutok pár perc erejéig a csecsemősünkkel aztán már tényleg, tényleg, tényleg csak a Lelle bogáron múlik. :) <3
 
Ma lettem 28 és papíron épp 28 nap van hátra. :)


7 megjegyzés: