2014. október 15., szerda

Előadás, endokrinológus, védőnő

Megjártam tegnap este a Szent Imre kórházat, ahol 18.00-kor kezdődött a szülésfelkészítő. 
A Zellner Pál teremben tartották, ami az F épületben van és - gondolom máshogy is lehet -  nekem egy olyan alagsoron keresztül kellett megközelíteni, mint amilyenek a horrorfilmekben vannak. Már csak a baltás hiányzott, de tényleg. :) 
Kb. 17.45-re érkeztem meg - parkolással, odatalálással együtt- , ekkorra a kb 70 fő kapacitású teremben cirka 120-an voltak. Rögtön kerestem magamnak egy helyet elől, egyrészt mert csak ott tudtak ablakot nyitni, másrészt meg 1000%, hogy ha hátul ülnék semmit sem hallanék. 
A kezdést illetően volt némi fennakadás, ugyanis néhány férfi kultúrája kiütötte a biztosítékot, mert úgy kellett rájuk szólni, hogy ők ülnek és kb 20 kismama áll mellettük. Ugyan, adják már át a helyet...
 
Az előadást egy szülésznő tartotta, korábban már írtam: vajúdás, szülés, alternatív szülés tekintetében. 
Elég sok könyvet olvastam már a témában, így egy jó kis összefoglalás volt, néhány plusz, kórházuk gyakorlatáról szóló infóról.
A kisbabát a megszületés után - ha minden rendben van - azonnal az anyuka hasára helyezik és amíg pulzál a köldökzsinór addig nem is vágják el. Ha császármetszést hajtanak végre, akkor pedig nagyon szeretik az apuka meztelen mellkasára helyezni a kicsit, tekintettel arra, hogy a kisbaba minél előbb találkozzunk a szülein lévő kórokozókkal, és - semmiképp sem utolsó szempontból - meglegyen a bőrkontaktus, mint kötődést segítő tényező. 
Amennyiben túllépjük a 40 hetet akkor még 1 hétig otthon pihi - (3 NST, 1 uhu), majd ha még mindig semmi akkor befekvés, és rá 3 napra megindítják a szülést. 
Az is új infó volt, hogy amennyiben elfolyik a magzatvíz úgy 6/12/24 órát is várhatnak az indítással.

Két kérdésem lett volna, melyek a magzatív elfolyása, illetve a terminus túllépés utáni mielőbbi szülés megindításra vonatkoztak volna, de bevallom, a jelen lévő kismamák többsége olyanokat kérdezett, és olyan beállítottságúak voltak, hogy máglyán égettek volna el a kórház udvarán ha meg merem kérdezni, hogy kérhetem-e majd, hogy a magzatvíz elfolyása után 6 órával indítsák meg a szülést, akkor is ha nincs komplikáció. Nade, félve a következményektől, inkább nem tettem meg. 
Jól fel is húztam magam, mert a megszólaló anyukák nagy többsége azzal amit elmondtak, inkább veszélyeztetnék a gyereküket mintsem védenék, vagy segítenék a megszületését. 

Az egyik anyuka megkérdezte, hogy hol tudja aláírni azt a papírt ami azt hivatott szolgálni, hogy neki biza 1500%-ban csak természetes szülése lehet és nem adhat senki oxitocint, ha meg császár kéne, azt meg nem hagyja. Aztán közölte vele a szülésznő, biza nincs ilyen papír. :P

A másik anyuka meg azt fejtegette, hogy könyvben olvasta: a faros babát is meg lehet szülni. Így ő meg fogja. Hiába mondták neki, hogy persze lehet, meg be is fordíthatják, de ha pl. rövid a köldökzsinór akkor akárhogy beszélget a gyereknek nem fog tudni befordulni. 

Ami szintén kiverte nálam a biztosítékot, az az, hogy elfolyt magzatvíz állapotban xy inkább nem menne be a kórházba, csak majd ha megindul magától a szülés - ami lehet 24 óra is akár, vagy ha 100 % mezőn szülne, akkor lehet az 48 óra is. Az, hogy ezzel fertőzésnek teszi ki a gyereket, azt szerintem meg sem hallotta.

A felháborodásomat még tetézte, hogy hazafelé jövet az én normálisan, szabályosan két vonal közé parkoló kicsikocsimat közrefogta úgy két kocsi, hogy belelógtak az én parkolósávomba, így csak kitolatni tudtam, egyéb kormánymozdulatot nem lehetett tenni. Nem is lett volna gond, de az már inkább, hogy mögém is szépen beálltak, így már épp azon voltam, hogy ráfekszem a dudára, míg jött egy fószer és elnézést kért, majd elállt mögülem. 

Még hétfőn írtam a Breyer Doktornőnek egy levelet, melyben fejtegettem a jelenlegi L-Thyroxin adagolásom- h,sz,p 100 mikrogramm, k,cs,sz,v: 75 mikrogramm,- ehhez megküldtem a vizsgálati eredményeket: 
D vitamin: 125 75< megfelelő
TSH: 0,515 mIU/L 0,350-4,940
T4: 18,16 pmol/L 9,01-19,05 

Valamint rinyáltam egy sort, hogy jobb lenne személyesen a Mercforminról is beszélni. Erre hívtak még hétfőn hogy van visszamondott 8 órási időpontuk szerdára. Így ma iszonyat nagy dugóba keveredve a fél órás utat több mint egy óra alatt tettem meg, mire célba értem. 

A pajzsmirigy érték ok, az adagolás marad. D vitamint nem kell többet szedni, majd januárban ellenőrizzük. 
A vércukoreredményeim tökéletesek, fiatal vagyok és nem kövér, szóval ő nagyon szeretné, ha letenném a Merc-et. Ezen a héten 2xfél szem, jövő héten napi fél szem. És ennyi. Értelme nincs, hogy tovább szedjem, mert jobbára koraterhességben van szerepe, és nincsenek olyan eredményeim ami indokolná, hogy végig szedjem. A cukrom napi 7szer ellenőrzöm általában. Ez szerinte tökéletes, azonban mindig csekkoljam laboros méréseknél a saját mérőkémet és arra figyeljek, hogy a 60 perces érték mindig 7 alatt legyen. 

Ma védőnéninél is voltam, aki ellenőrizte a vizeletet - minden ok - megnyugtatott, hogy a szívhanghallgatóval ha sokáig is keressük a gyereket, baja nem lesz és jelezte, hogy jön hozzánk október végén látogatni. :)

10 megjegyzés:

  1. Jol értem, hogy naponta hétszer szúrod meg magad az ujjadon azzal a kis tollszerű valamivel?
    Ne aggódj, ha nem találtok minden nap szivhangot. Nekem általában megvan kb húsz másodperc alatt, de ha elbújnak, akkor hiába keresgélem, nem találok semmit. Ez kb három naponta így van. De még szerintem ahhoz kicsik, hogy mindig simàn megtaláljuk őket. Egyébként meg kàbé szerencse dolga is, mert néha, ha csak egy tizedmilliméternyit arrébb tolom a keresőt, màr nem hallani semmit. Szóval màzli ha éppen arra a picike helyre tévedünk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a tollal. :) És az tuti, hogy a tegnapi keresgélés után már szerintem ő sajnált meg és jött elő, hogy ne cirkuszoljak már annyit. :)

      Törlés
    2. És miért kell,ennyiszer szúrkàlni? Nagyon rossz lehet.

      Törlés
    3. Mert étkezések előtt mindig megnézem a cukrom plusz még lefekvés előtt is.
      Már megszoktam. :) Nem is érzem.

      Törlés
  2. Ezeknek az ősanyáknak óriási gratulációt küldök!!!

    Eszem megáll komolyan...

    VálaszTörlés
  3. Ismét nagyon informatív poszt (amiknek én úgy örülök). Amúgy tök nyugodtnak tűnsz Martina, tényleg nyugodtabb vagy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ááááááááhhhhh. Most épp az a bajom, hogy nem érzem magam várandósnak. Minden eddigi tünet elmúlt. Azt tudom, hogy a tünetek elmúlnak, de olyan jó lenne már érezni őt.

      Törlés
    2. Na jó. Ennyit a nyugodtságról. A tünetekre én azt szoktam mondani (mert nekem most nagyon erősen vannak) hogy az úgyis a hormonoktól van semmi köze a magzathoz.

      Törlés
    3. Tudom énnnnn. :) Ma ismét hallottam a szívecskéjét. Nagyon megnyugtató. Azonban 3 részletben történő, hosszas keresgélés után leltük csak fel.

      Törlés
    4. Èn ma csak a baloldali babàt hallottam. Pedig általában ő a bújkâlósabb. Remelem, holnap majd öt is sikerül elcsîpni.

      Törlés