2014. október 13., hétfő

Második trimeszter

Ma 13 hetes és 4 napos Bé. Hihetetlen, de ez már a második trimeszter. 
Annyi és annyi félelem van még bennem mindig, de próbálok úrrá lenni rajtuk. Amikor jönnek a hülye gondolatok mindig elhessegetem, és csak arra gondolok, hogy MINDEN, DE MINDEN RENDBEN VAN!

Két különböző embertől hallottam az alábbiakat, (szonográfus és szülész ) de a lényeg ugyanaz: 
A várandósság az anyaságra való felkészülés, amely azt jelenti, hogy ezen időszak alatt a kismama arra az időre készül, amikor már a karjában van a gyermek, arra, hogy milyen lesz az első egy év, tervezget, szervezget. Semmiképp sem él hétről-hétre, mert ezzel azt éri el, hogy a gyermek persze megszületik, de nem fogja élvezni a várandósságot. Minderre majd csak később döbben rá, amikor már utólag megállapítja, hogy mennyire gyorsan elment az idő, és szinte alig volt nap amikor tudott felhőtlenül örülni. A szülés is túl van misztifikálva, minden szinte csak a körül forog, holott néhány óra az egész és, hogy utána mi lesz arra nem készít fel senki. Röviden: próbáljam meg letenni a terheimet és önfeledtem élvezni azt hogy az én kis gyermekem növekszik bennem.
Amikor ezt meghallottam nagyon elszégyelltem magam. Le kell győznöm a saját démonjaimat, hisz ez a kicsi Élet annyira ügyes és annyira szépen növekszik, hogy nem lehetek mindig feszültségben mert az neki sem jó.

Mindezek mentén próbálok laza lenni, és most kitaláltam magamnak a könyvbeszerzést, olvasást. :) , hogy lekössem magam és tervezgessek. 
Kezdtem azokkal a könyvekkel amiket Anya adott. Ezek jobbára 84'- 85'ös kiadások mivel ő 1986-87-ben volt várandós velem és valami fantasztikus! Nem is maga a könyvek, hanem az, hogy Anya jegyzetelt a könyvek lapjaira, bekarikázott bennük több részt, és megjelölt oldalakat ami leginkább kardinális kérdés volt babakoromban. :) Csúcs! :) Az egyik könyv nagyon is használható, az a címe, hogy 
"Az élet első 12 hónapja". Részletesen leírja, hogy adott hónapban miket csinál(hat) a baba, én hogyan élem ezt meg. Kitér a szülés utáni depresszióra, a növekedési ugrásokra, mindenre. 
Az étkezésekkel kapcsolatos könyv az már idegen tőlem, mert például ha nincs tejed, akkor az az ajánlás hogy a 2-3 hetes !!!! gyerkőcnek már nyugodtan adhatsz gyümölcsöt a tápszer mellé. 
Ez Nekem meredek és azt hiszem, hogy én is hónapokig csak tápszert kaptam, de élménynek fantasztikus! :) 
És arra is jó, hogy rájöjjek milyen könyv kellene Nekem. Nos kérem, olyan amibe konkrétan ilyenek vannak leírva, hogy az oké hogy büfiztetjük a gyereket, de legalább mennyi büfinek kell lenni, hogy nyugodtan letehessem aludni, melyik a legjobb alváspóz és miért, hány fokos legyen a szobája, hány fokos a fürdővize, mit rakunk a fürdővízbe, hány fokos legyen az ennivalója, stb. Oké ez mind fenn van a neten, meg ott a védőnő, hovatovább ott van a saját Anyum, de ha már kívánhatok ideális könyvet amiben mindez benne van akkor kívánnék. Bár szerintem könyvesboltos könyv nincs ilyen, inkább a régi - tantárgyként anno bevezetett - csecsemőgondozós könyvek lehetnek ilyenek.

Ma a munkahelyen kinyomtattam és bekötöttem magamnak a Suttogó 3 kötetét -fogalmam sincs milyen, kíváncsi leszek. Délután megyek a könyvesboltba és beszerzem Dr. Ranschburg Jenő Szülők könyve c. kötetét és még ki tudja mit vásárolok fel. 

November 20-tól pedig - akkor kezdem a 20. hetet :) :) - kismama relaxációra fogok menni. Ez 3-4 alkalmas foglalkozás, a befelé figyelésre, összhangra tanít, és oldja a feszültségeket, félelmeket. 

Holnap szülésfelkészítőre megyek. Utána jövök és mesélek. 

8 megjegyzés:

  1. Megvetted Ranschburg könyvét? Mert ha nem, ne is vedd meg, át tudom neked küldeni mailben :)

    VálaszTörlés
  2. Én majd a 24. Hét utan tervezem elkezdeni az olvasást, amikor felvésre leszek ítélve. Addigra remelem ki olvasod ezeket és beszámolsz, hogy melyiket érdemes és melyiket nem. :)

    VálaszTörlés
  3. orulok hogy szepen novoget Be, es telnek a hetek... :-). olyan szupi dolog tortenik most veled, elvezd ki minden pillanatat! :-) remelem hamarosan nekem is sikerul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizton állíthatom. Sikerül! Csak lehet, hogy akkor amikor egyáltalán nem számítasz rá. :) :)

      Törlés
  4. Martina tényleg nagyon igaz az, amit a várandósságról mondtak :-) Én hiszem azt, hogy Bé olyan lesz idekint, mint amilyen " mentális " állapotban van odabent, ezért szerintem nagyon fontos, hogy hogyan éled meg a terhesség mindennapjait. Most már túl vagy a legfontosabbakon ( persze így is lesz mindig valami aggódnivaló ), nagyon jó a minden rendben van és minden rendben lesz mantra :-) Légy csak az az üdvözült mosolyú, hasát simogató, Bével élő, álmodó együtt rezgő kismama, amilyen valójában belülről már vagy !!!! :-):-):-)

    VálaszTörlés