2014. október 8., szerda

Kórház- és orvosválasztás

Amióta benne vagyunk a babakérdés sűrűjében elég intenzíven jártam a magán szülész-nőgyógyászomhoz (sajátorvos) rendelésre, és némi beavatkozásra a kórházába a Szent Istvánba. Ő a hatodik nődokim - a lombikosokat nem számítom - a 6 év alatt. Megkéri az árát rendesen,de ismer minket, tudja a kálváriánkat és bármikor rendelkezésre áll. A múlt évben soron kívül jártam a rendeléseire mert a lombik végett épp azonnal kellett megnéznie, vagy azonnal kellett a hiszteroszkópia, vagy a laparoszkópia, stb. Soha nem küldött el, mindig azonnal foglalkozott velem.
A kórházról. Az pozitív, hogy a laparoszkópia bentalvós estéjétől úgy féltem mint a tűztől, de így utólag kellemesnek mondanám a nővér és a szobatársak miatt, ellenben a nőgyógyászaton nincsenek olyan szobák ahol lenne fürdő és vécé. Fürdő, wc a folyosó végén. Nincs kézmosó, nincs vécépapír és sorolhatnám.
A szülőszobák viszont szépek és modernebbek.  
Amikor kiderült, hogy Bé érkezik, összeszedtem a szempontjaimat, hogy mi az ami nekem szülészet és csecsemőosztály működése szempontjából szimpatikus, mi az ami tök mindegy, mi az amit egyáltalán nem szeretnék és a következőkre jutottam:
- az hogy együttszülés, meghogy alternatív szülés azt nem is fejtegetem. Ez mondjuk majdnem mindenhol adott;
- gátvédelem nem érdekel. Szerintem sokkal több belefeccölt energia, mint amennyi értelme van;
- olyan kórházat szeretnék ahol nincsenek 6 ágyas szobák - vagy legalábbis minimális számban leledzenek,
- olyat, ahol a szobákhoz tartozik a fürdő és a mellékhelyiség;
- nagyon fontos, hogy az újszülötteket ne látogathassák nyakra főre, mert szerintem nagyon nem ideális. A legjobb ha én,és apuka vagyunk csak személyes kontaktban vele a kórházi bentlét alatt;
- nagyon fontosnak tartom, hogy rooming-in legyen, vagyis éjjel nappal kinn legyen velem Bé, de ha úgy érzem életmentő számomra néhány óra alvás, akkor nem akarok meghallani olyat a nővérektől, hogy minek szültem ha leadom. (igen, sajnos panaszkodtak már erre anyukák...);
-végül de nem utolsósorban: olyan kórház legyen, ahol adható tápszer a gyereknek. Leszögezem szeretném szoptatni Bé-t, de nem akarok úgy járni, hogy nincs, nem lesz,és a gyerek 4 naposan üvölt az éhségtől, én pedig bőgök vele együtt mert nem tudok mit csinálni egy olyan kórházban ahol hagyják éhezni a gyerekem, mert nekem igenis a testemből kell táplálni ha már megszültem.
Na ezt neeem.
Ezek után olvasgattam az István kórházzal kapcsolatban - ahová a sajátorvos tartozik-,és ezek az eredmények:
A kórtermek 6 ágyasok és, hogy is mondjam, ellátási területe nem épp a legjobb környékre terjed ki. Látogatási idő reggel nyolctól estig ami belefér. Napközt van látogatási szünet 12.00-15.00 -ig. A látogató bárhová bemehet. Kvázi abban a szobában zajlik a látogatás - egyszerre jó sok látogatóval -, ahol a babákkal fekszenek a frissen szült anyukák. Tápszer nincs. Nem is lesz. Olyan nincs, hogy valaki nem tud szoptatni.
Szóval, bármennyire is szeretem sajátorvost, ez a kórház kiesett.
Akkor viszont melyik legyen?
Olyan kórház jöhetett szóba, ahol már vagy voltam egyszer - látogatni/vizsgálaton-, vagy nem jártam, de több személyes ismerősnek van releváns tapasztalata róla és pozitívak a vélemények.
Nincsenek sokan, ők a következők:
- a Flór Ferenc kórház:kiesett a tápszer és a látogatási rend végett;
- Szent János: a látogatási rendszer nem tetszik;
- a Bajcsy Zsilinszky kórházban ugyan van tápszeres táplálás, viszont itt is ingajárat van a szobákban;
- Szent István, Szent László a fentiek végett kiesett.
Maradt a kalapban a Délpesti és a Szent Imre kórház.
A Délpesti azért,mert ez van hozzánk a legközelebb, gyönyörű új, és modern minden, beleértve a felfogást is. Még a látogatás is szeparált. Viszont  ami végett mégiscsak kiesett, az az, hogy este elviszik a babákat és nem lehetnek az anyukákkal semmi szín alatt.
A Szent Imrében csakúgy mint a Délpesti kórházban egy üvegfal mögött láthatják a babákat a hozzátartozók, a babaszobákba nem lehet bemenni. A szobák száma számomra megfelelő, fürdő-vécé a szobákhoz csatolva, tápszer - bár nem szeretik - de adható/kapható. Ezt választottam.
Ergo: kórház megvan, keresni kell dokit.
Akkor ahogy már korábban is: kigyűjtöttem az orvosokat és egyesével nézegettem végig őket a vélemények alapján. Persze, mindenkiről írnak hideget-meleget, de akiről csak rosszat olvasni, azt én sem választom. Ja, és nem tudom miért - de női szülész-nőgyógyászt én nem szeretnék.
Így találtam Dr. Lengyel Dánielt.
Róla nem kering semmi negatív a neten,ez volt az első bíztató.  A vélemények nagyjából ezek voltak:
- fiatal doki, nincs elszállva magától;
- nagyon lelkiismeretes;
- fiatalságából is adódóan nagyon lelkes és nem lekezelő;
- alapos és figyelmes...
Ez szintén bíztató volt, gondoltam nézek róla képet hátha van. Kép az ugyan nem volt, de tudjátok, ha beüttök egy nevet a google-ba akkor kidobja, hogy xy felhasználó a facebookon. Ezt hülye gondolatnak tartottam, mert nagyon sok ilyen nevű lehet, de azért mégis, hátha. Ha ki van írva a kórház neve mint munkahely, akkor csak ő az.
És: milyen kicsi a világ:
Rákattintottam, elsőre kihozta a dokit és abban a pillanatban esett le, hogy ő az egyik ismerősöm férje :) :) :) :) Azt tudtam, hogy az a lány és a Dani, de ahogy összeházasodtak nem vette fel a férje nevét, így ez a vezetéknév nem maradt meg bennem.
Gyorsan írtam neki, hogy ugye jól gondolom, hogy ez a Dani az a Dani. Ésperszehogyaz.
Ez volt auguszuts végén. Épp külföldön nyaraltak de kérdezte, hogy mikorra vagyok kiírva, mert belenéz a naptárába. Én mondtam, hogy kb. 2015 április 16.
Rögtön vissza is írt, hogy áprilisra jelenleg tele van szülni akaró kismamákkal...
Miiii???!!! Szeptemberben, jövő áprilisra????
Nemárhogy ide is 100 évvel előbb be kell jelentkezni. Mondom én, hogy édes tudatlanság. Mondom én!!
De rendes volt. Rögtön mondta, hogy mivel van már protekcióm :) velem is fog számolni, és kérjek időpontot a rendelésére.
A Praxis rendelőben dolgozik csütörtökönként, a többi napokon a kórházban található meg. Mivel csak egy nap a hétből a magánrendelés,ezért első alkalommal 3 héttel későbbre kaptam időpontot. 

9+5 naposan jártunk nála először, majd 12+5 naposan. Nagyon szimpatikus, jófej doki, és ugye rögtön nèzte a Babát is. :) :)  Végül ajánlott 2 szülésznőt Kecskemétiné Vera és Nyulas Jolán személyében.

Megyek majd szülésfelkészítőkre is, néhány gondolatot majd azokról is lejegyzek.
Summa summárum: így kerültem tehát a Tas vezér utcai rendelőbe, és így élvezzük majd Bé-vel a Szent Imre vendégszeretetét jövő tavasszal. :)

16 megjegyzés:

  1. Kétszer voltam a Szent Imreben baba látogatóban es valóban ez az uvegfalas megoldás volt. Lengyel D. Volt kolléganőm orvosa is, ő öt hónapja szült és meg volt elégedve vele.

    VálaszTörlés
  2. Nekünk költözés előtt az lett volna a legközelebb, engem a túl természetes szülés pártiságuk riasztott el. Meg az, hogy még Apa se jöhet be. Bár azt hiszem ezt azzal ki lehet kerülni ha fogadsz csecsemőst.
    Egyébként nagyon szép a szülészet. :-)
    Vártam már ezt a bejegyzést.
    Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Tökéletesen egyetértek a szempontjaiddal. Viszont ez meglepett hogy ilyen nehéz orvost találni, vagyis hogy protekció kell hozzá. Ha én esetleg odajutok hogy mégiscsak lesz valami ebből a terhességből akkor kb a második trimeszter végén leszek mire hazamegyek. Akkor én nem is álmodhatok arról hogy találok dokit? Mi történik olyankor? Hova a toszba megyek?
    Amúgy nekem a régi nőgyógyászom (akihez nem szándékoztam visszamenni) a Dél Pesti kórházban van, de mivel én Budapesten kívül és ráadásul Budától északra lakok nekem a Délpesti 2 óra kocsival. Ezt nem lehet sürgős esetben bevállalni. Hát ez elég gáz helyzet.
    A végén kiderül hogy jobb a kanadai ellátás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rengeteg doki van ,szerintem csak az én választásom volt ilyen. A dokim fiatal ,így nem vállalja túl magát mert akkor nincs magánélete. Ezért húz egy limitet havonta .

      Törlés
    2. Ja és a protekciót úgy értsd, hogy először a feleséggel beszéltem és ő mondta, hogy engem még nyugodtan bevállalhat, szívesen vár rá otthon, míg én szülök :) :)

      Törlés
  4. Magánszobában is gondolkodhattál volna, barátnőm a Szt. Istvánban olyanban volt. Még a férje is bent aludhatott volna. Minden kórházban van ilyen, a Jánosban én is alapítványiban voltam, így csak az én látogatóm jöhettek be. Egyébként a Jánosban is megszigorították most a látogatási rendet, este 7-kor biztonsági őrök vezetik ki a látogatókat, akik amúgy a többszemélyes kórtermekbe nem mehetnek be. Egy másik barátnőm a Szt. Imrében szült. Igaza van Csincsinek, oda apuka csak akkor mehet be, ha fogadsz csecsemőst( 2012-ben 10.000-rt) :) De biztos jól választottál, nagyon szimpinek tűnik a fiatal dokid a leírás alapján. Egyébként a gátvédelem az én orvosom szerint is hülyeség, ha otthon készülsz elő rá masszázzsal, mert ő csinálja szülés közben. Nekem csinálta is, meg is mentette a gátamat, de belülről repedtem, szóval így is úgy is varrni kellett. A hoemós bogyókról azért ne mondj le, az én szülésemet is nagyon megkönnyítette és lerövidítette a vajúdást is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy indulunk neki, hogy nem szeretnék alapítványi szobát, azon okokból mert nálunk első baba, és valljuk be - elég suta vagyok mert nincs kicsi a közelemben, akivel sokat vagyok - kivéve Kretty Kincsője. Valamint szeretek beszélgetni, és -esetleg - egy többedik babás anyukától praktikákat hallani. Ezek alapján egy 2, 3 ágyas szobának örülnék. A Pisti meg 2 napos tejfakasztót tervez, úgyhogy ő tuti nem aludna benn egyébként sem. :) Csecsemős nővért pedig fogadunk, így a fürdetésekre benn lesz ő is. A homeós dolgoknak akkor még jobban utánanézek.

      Törlés
    2. Az igaz, hogy nekem is jól jött a segítség a 2 személyes alapítványi szobában, mert egy másodjára szült anyuka volt a szobatársam, de ennek ellenére a kistesónál 1 személyesbe megyek. Persze, nekem most már könnyű lesz :) Csak foganna meg végre :)

      Törlés
  5. Bajcsyban is 2 ágyasok az alapítványiak egy része amúgy. Nekem iszonyúan kellett Apa, bár én elég ramatyul voltam. Először testileg, aztán meg mindenhogy. :D Szóval én belebetegedtem volna ha nincs ott csak este. Nade Te sokkal talpraesettebb és önállóbb vagy, így szerintem minden szipiszupi lesz az Imrében! <3

    VálaszTörlés
  6. Gyere Kolbászon gyakorolni! :)

    VálaszTörlés
  7. "nem akarok meghallani olyat a nővérektől, hogy minek szültem ha leadom."
    Ez sajnos nem kórházfüggő, hanem csecsemősnővérke-függő. :( Ha épp kifogsz (ne így legyen!) egy tapló nővérkét, akkor nyelheted a könnyeidet :(
    (sajnos volt ilyen szobatársam, nagyon meg tudják bántani a kismamákat... pedig aztán egy nő tudhatja, milyen fárasztó is egy szülés, és az azutáni felépülés, regenerálódás)

    Szuper h találtál jó helyet és ismerős orvost :)

    Mi a Róbert Károly Magánklinikán fogunk szülni :))))))

    " Rögtön vissza is írt, hogy áprilisra jelenleg tele van szülni akaró kismamákkal...
    Miiii???!!! Szeptemberben, jövő áprilisra????
    Nemárhogy ide is 100 évvel előbb be kell jelentkezni."

    Erre pedig azt tudom mondani, hogy az igazi, lelkiismeretes, odafigyelő orvosok csak X fő kismamát vállalnak el, havonta!
    Az én dokim is ilyen, ő pl. 4 kismamát vállal el egy hónapra :)
    és szerintem ez így rendjén is van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát megnéztem ezt a Róbert Károly Magánklinikát. Nem csoda hogy csak 4 kismamát vállalnak el. Ilyen árakon bőven elég.
      Lehet mire hazaköltözöm megszűnik Magyarországon ez az illegális "zsebbedugdosós" magánegészségügy ami viszont megfizethető?
      Ha marad a választás az igazi magán (=megfizethetetlen) és TBs (=rád se néznek) között, hát nem tudom mi lesz...

      Törlés
    2. Hát elég szar helyzet amúgy. :( Épp ma olvastam, hogy egy jónevű kórházból egy csomó orvos és szülésznő eljött, és a R.K. magánklinikán dolgoznak ezentúl.
      http://valasz.hu/itthon/ennyi-volt-menekulnek-az-orvosok-a-hires-budai-szuleszetrol-105190

      Amúgy a 4 kismama/hó ez változó, dokifüggő. Én a saját dokimat hoztam fel példának.
      És ami a legdurvább: a R.K. Mklinika a legolcsóbb ami itt Bp és környékén van (Maternity, Telki, Rose, meg még van egy)

      Törlés
    3. Anita! Igen, nagyjából stimmel. Én úgy láttam hogy én vagyok az 5. kismama áprilisra :)

      Törlés
  8. Nálunk Tatabányán senki nem jöhet be a szülészetre, az Anyukáknak kell kimenni, ha bírnak, a babákat pedig megmutatják tévén a látogatási időben. Először nem volt szimpi ez nekem, de ha belegondolunk, hogy normál szülésnél 3 napot van bent a kismama, igazán kibírható. Én Ákossal a sárgaság miatt 8 napig voltam bent, így kicsit nehezebb volt, de a látogatási idő előtt kicsivel vagy látogatási idő végén jött Uramnak néha ki tudtam csempészni egy puszira a gyereket. Mivel császáros voltam az első látogatási napon egy örökkévalóság volt kisétálni, de megoldottam :-)
    Persze ha alapítványi szobába mentem volna akkor Szabi bejöhetett volna. De így is a rooming -inben ketten voltunk, szóval nem volt rossz. És nem utolsósorban nem voltak emberhegyek, meg azért szerintem sterilebb maradt a környezet.
    Egyébként Martina majdnem egyforma a szülési dátumunk 1 év elteltével :-) ( Nekem április 12 volt a kiírt és április 02. lett belőle )

    VálaszTörlés