2014. február 25., kedd

Kineziológia

Megígértem - aztán meg jól elfelejtettem - , hogy írok a kineziológiáról. Most Mariann is kérte, szóval összeszedtem a gondolataim.

Személy szerint sok mindent kipróbáltam már, hogy oldjam a stresszt, és  lelkileg  harmóniában legyek. Próbáltam a homeopátiát, az ilyesfajta nyugtató hatású szereket, az elixíreket, a talpreflexológiát, a szintén lelki síkon ható dia+ kezelést, a bemer ágyat, és a masszázsokat. Mindent, de mindenfélét, azért, hogy lelkileg rendben legyek, és gyerekünk legyen. Egyik után sem éreztem változást, holott rendszeresen alkalmaztam őket.
Kis idő után rájöttem, hogy a legjobb hatással rám - mármit ami tényleg a lelki békémre, és optimista énemre hat- azok a beszélgetések voltak, amikor beültünk egy kávézóba a Solya barátnőmmel aki természetgyógyász. 
Annyira másképp gondolkodik mindenről, másképp látja a dolgokat, a mindennapi életben lévő problémákat is más megvilágításba tudja helyezni, egyik pillanatról a másikra. Mindezek hatására próbáltam ki nála a kineziológiát, mondván, nagy bajom nem lehet, és ha azután is ennyire más emberként létezem, mint a hosszas beszélgetéseink után, na akkor az már fél siker. 
Még tavaly nyár elején voltam 3-4 alkalommal nála és tényleg nagyon jót tett nekem. Mivel azonban ő most babázik, így hozzá  nem tudok menni, így most ahhoz a csajszihoz mentem akit ő ajánlott. Múlt héten volt az első alkalom. Ez is nagyon jó volt.

Mit is csinál a kineziológus? És miért kellhet?
Röviden tömören: Mindenkit érnek negatív hatások, traumák az élete során, ezeket nem mindig tudjuk feldolgozni. A fel nem dolgozott stresszek elraktározódnak, felhalmozódnak, és valamilyen testi vagy lelki tünet formájában hívják fel magukra a figyelmet. A módszer lényege, hogy segítse a szervezetben bármilyen okból felborult egyensúlyt visszaállítani. A negatív eseményeket - az alany nem is mindig emlékszik rá rögtön- keresik vissza, és az ezekhez kapcsolódó negatív érzelmeket, gondolatokat oldják fel különféle gyakorlatokkal, relaxációs, és normál nyugalmi állapotban egyaránt.  
Ezek a negatív események keletkezhetnek egy adott élethelyzetben, amit mondjuk az egyén nem is tudatosít igazán, de zömében egészen kora gyerekkorból, születéstől, vagy akár magzati életből is hozhatjuk, sőt, még az a közeg is meghatározó lehet, amely fogantatásunk előtt környezetünkben, családunkban jellemző volt. Lehet, hogy generációkon át hozott, ismételt negatív mintáktól kell megszabadulnunk ahhoz, hogy egyensúlyban működhessünk.

Ha most a babatémától elrugaszkodok akkor a párkapcsolati problémák esetében, és régi sérelmek feldolgozásában is egyaránt segíthet ez a módszer. 
Én úgy gondolom, hogy ebben némiképp hinni is kell, és nem, nem az ilyen gondolatok végett..."igen legalább elhiszem hogy használ" "ja, elmegyek aztán majd lesz valami" ... 
Kell ebbe némi hitet helyezni, hogy a gyakorlatok során partnerek legyünk, hisz így tudunk majd például teljesen ellazulni. Nem hiszem, hogy van olyan ember, aki ha hülyeségnek érez dolgokat, akkor abban a helyzetben ő 100 %-ban el tud lazulni, relaxációs állapotba tud kerülni. Ez kizárt. Akkor pedig megette a fene.

A kezelés menete.
Az első alkalommal egy állapotfelmérés történik, na nem fizikálisan, hanem lelkileg, hasonló kérdésekre válaszolva: Miért mentél oda? Miért gondolod, hogy ez segíteni fog neked? Miben kérsz segítséget? és Mi az, amiben Te személy szerint látod a problémát? ha látod egyáltalán...Ez nem több mint egy mélyenszántó beszélgetés a kineziológussal, ami -sok ember esetében - már terápiás hatással bírhat.
Én nagyon beszédes vagyok, szeretem mindig elmondani ami engem bánt, ami fáj, vagy idegesít. Nem tudok semmit magamban tartani, ennek okán számomra ez a beszélgetős "oldás" valóban felemelő. 

A kineziológia az izomtesztelésre épül, melynek alapja az, hogy bármilyen stressz, negatív gondolat változást idéz elő a testben, így az izmokban, izomtónusban is, ez az, amit a kineziológus az izomteszteléssel érzékel.
Tehát,a kezelés során az alkarodat fogja és a pici rezdülésekre hagyatkozik amelyeket, bizonyos kérdéseknél a testünk ad. 

Ezzel a módszerrel visszamehetünk az időben, hogy hol, és mikor lehetett egy olyan trauma amit az egyén nem tudott még feldolgozni és ha megvan ez a probléma, akkor egy relax állapotban, vezetés segítségével megpróbálják feloldani. 
Nekem ez volt tavaly nyáron. 
Hihetetlen, hogy mik jutottak eszembe, milyen érzések kavarogtak bennem, mennyi mindenre emlékeztem a környezetből is. Gyerekkénti trauma volt, de nemcsak azt a beszélgetést, vitát tudtam felidézni, hanem azt is, hogy milyen napszak volt, mik voltak körülöttem. Miután végigéltem ugyanazt, kellett találnom - szintén vezetéssel - egy megoldást rá, nekem, a saját mostani önmagamnak. Az oldás után megkönnyebbülést éreztem, illetve mintha más dimenzióba kerültem volna, de másnap ment minden a maga útján. Nem is járt többet az eszembe. 
Aztán kb. 2 hétre rá kezdtem álmodni azokkal a személyekkel akik a kezelés alatt feljött problémámban benne voltak. Nagyon jó álmok voltak ezek Mindegyik pozitívan zárult és minden esetben jó érzésekkel ébredtem belőle. Újra és újra megálmodtam ugyanazt a szituációt is, de mindig jó kimenetellel. Nos, ezek után gondoltam, hogy ez lesz a nekem való.

A mostani alkalommal nem a múltat vizsgáltuk, hanem a jelent, hogy mi lehet a gátja annak, hogy egészséges babát tudjak kihordani.
Először modellezni kellett saját magamat, a páromat, és a babánkat. El kellett helyezni magunkat a térben, jelen esetben le kellett tenni a földre 3 különböző lapot amelyek  nyilacskát formáltak, tehát nem volt mindegy hogy melyik merre néz...
Amint kész voltam - a szerintem bámulatosan jó elhelyezésemmel - először az én lapomra kellett ráállni arccal arra, amelyre a lapomból képzett nyíl mutat. Az eredmény? Totál háttal állok a gyerekemnek és a férjemnek...
Majd rá kellett állni arra a lapra amin a férjet modelleztem. Egy az egybe, ő is háttal áll nekem és a gyereknek...

Majd relaxációban oldás következett. Ezt már lépésről lépésre nem írom le, mert nagyon hosszú lenne, meg ami relax alatt történik az mindenki sajátja, és csak ő tudja, illetve még az aki végzi az oldást. A lényeg, úgy érzem léptem megint előre. Nem is egy lépést.
Megyek jövő héten is. :) :)

Előnye: aki fogékony rá, annak legalább 150 fokos fordulatot jelenthet egy-egy alkalom;
Hátránya: ez is pénzbe kerül. Másfél óra 8.000 Ft... És szerintem legalább 3 alkalom szükséges...

P.S.: Ami még nekem baromi nagy segítség az az agykontroll. Majd erről is írok legközelebb egy szösszenetet.

8 megjegyzés:

  1. Hu nekem pont ez kellene szerintem. Kb ilyesmit kepzeltem. Csak amig Mo.-n laktam persze semmire se volt idom, itt meg....
    Jo hogy leirtad lehet majd igenybe fogok venni egyszer kineziologust a "hogyan dolgozzuk fel hogy vegul nem lett gyerekunk" idoszakban. :-((

    VálaszTörlés
  2. Ella! Ne beszélj már hülyeségeket! De az tény, hogy ha úgy érzed akkor jobb segítséget kérni, minthogy úgy menjetek neki ismét valaminek.

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon sokat gondolkodom rajta hogy felkeresek egy kineziológust. Én hiszek benne,úgy érzem áprilisra kérek is egy időpontot. :D

    VálaszTörlés
  4. Úgy gondolom egy alkalmat mindenképp megér a dolog :)

    VálaszTörlés
  5. Régen, párkeresési útvesztőim alatt mentem kineziológushoz, kb 6-8 éve. Nagyon jó volt, bár már nem is emlékeztem, mi volt a blokkoldás módszere, most felelevenítetted bennem :) A kineziológusod Bp-en is "rendel"?

    VálaszTörlés
  6. Igen Heni! :) A Határ útnál rendel :)

    VálaszTörlés
  7. szia Martina, hasonló cipőben jártam ill. sztem, újra ebben járok. Végigjártam kb. ugyanezt az utat, kineziológus, akupunktúra, teák, mellette szedtem a gyógyszert ill kaptam injekciókat, de semmi. Majd végső pontként pszichotronikushoz mentem, 2x Bpre, majd itt Móváron többször ill. a masszőröm csinál egy kezelést reiki-agykontroll-kineziológia-talpmasszázs, én nekik tudom be a sikeres babaprojektet. Ha vkit érdekel, akkor adok budapesti pszichotronikus elérhetőséget, hátha ez kell a sikerhez még.

    VálaszTörlés