2014. február 18., kedd

Vérvétel, vércukor, napi gyógyszeradag

Vettem vércukormérőt. Pontosan "ilyenfajtát" mint a képen.
Oka csupán annyi, hogy a terhességem után eléggé elszálltak az értékek, így szeretnék néhányszor magam ránézni. Hétvégén tervezek egy ötpontos - de minimum 3 - pontos mérést,  és hétköznap pedig az éhgyomrikat mérem. Ma szabin vagyunk, és mindketten - Pisti és én - vérvételre megyünk.

Kért a MensMentis TSH-t, FT4-et, vasat, és csak úgy magamnak nézetek cukrot és inzulint is. Plusz megmérem én is a cukormérőmmel az éhgyomrit, hogy lássam, mennyivel mér felé a laboros értéknek. Amúgy elég siralmas... 5,5-5,7 között mérek éhgyomorra...

Kérdeztétek páran üziben, hogy miket szedek most.

Reggel:
Balzsamkörte - /cukorra, inzulinra/;
Mozsaras szelén /pajzsmirigyre/;
6000 NE D vitamin;
Inulin /cukorra, inzulinra/; 
E vitamin;
Metafolin;
Búzafű kapszula /lúgosításra/;
Jodid, 100 mikrogramm /pajzsmirigyre/;
L-Thyroxin, 50 mikrogramm /pajzsmirigyre/
Gravida

Délben
Inulin;
Búzafű kapszula

Este:
Balzsamkörte
Búzafű kapszula;
Króm /cukorra/
Magnerot

Minden nap 3-3 Schüssler só /NaCl, Kálium-, és Calcium phosphoricum/ vízben feloldva, a nyálkahártyára, sejtekre, só-víz háztartásra.
 
Heti 3-szor tornázom, plusz elég sokfélét szert szedek a vércukorra, mivel próbálom normalizálni a magas értékeket, viszont még nem olyan nagy sikerrel...
Kicsit el is bizonytalanodtam, hogy lehet mégis inkább be kéne kapkodni napi egy-egy Metformint esténként, hogy a reggeli értékek rendben legyenek, és ezekre az értékekre lehessen építeni a napot. 
Minden esetre ezzel az esetleges partizánakciómmal megvárom a laboreredményeket, meg az újabb konzultációt. 

A sokak által preferált Inofolicot, - én sima Inozitolt - nem szedem, egyrészt mert híztam tőle, valamint előrehozta a menstruációmat, szóval a luteális szakasz nagyon lerövidült. 
Harmadrészt pedig nem gondolnám, hogy akkora hatással lenne a vércukorra, hogy kísérletezzek vele. 
A kísérletet arra értem, hogy nemsokára ismét stimulációt kezdek, és nem szeretném, ha bekavarnám a saját magam normál működését egy olyan szerrel amit eddig huzamosabb ideig nem próbáltam. Pont ez végett nem iszom például a gyógyteákat sem a stimukor. Lehet, ha hosszútávon szedném, akkor egy-két hónap átfutási idő után jó hatással lenne rám, de most így ilyenformán nem merem alkalmazni.

Ma délután megyek még kineziológiára is. Majd lejegyzem a tapasztalatokat.



15 megjegyzés:

  1. Az általad leírtaknak megfelelően én is elkezdtem a balzsamkörtét. Nekem is 5,8 körüli volt a terhelésen az éhgyomri cukor, viszont másnap, tehát hangsúlyozom: MÁSNAP reggel már csak 4,7. Ekkor még a balzsamkörtét sem szedtem. Szerintem rengeteg befolyásoló tényezője van a vércukorszintnek. Hogy egy bagatell példát említsek: a kialvatlanság nagyon rossz hatással van a cukorra. Észrevettem, hogy ha éjjel 5 órát alszom, akkor mindig 5.5 fölötti a cukrom reggel. Ha szánok a pihenésre legalább 8-9 órát, akkor szépséges 4.5 körüli értékeket mérek. Nem mellesleg azt is látom, hogy stresszesebb időszakban szintén baromi magas a vércukrom, amikor meg hót nyugiban vagyok, megint rendeződik kvázi magától. Most már én is jobban odafigyelek és teszek is azért, hogy normalizálódjon az érték (balzsamkörte, mozgás, diéta), úgyhogy csak a legjobbakban tudok bízni :) Hogy mit akartam ezzel az egésszel mondani, már nem tudom, mindenesetre biztosan csak jót teszel magaddal, ha így odafigyelsz! Nekünk is van otthon hasonló mérőnk, én is azzal partizánkodok :)
    Hajrá április!!!! ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Piros! Ma méregettem, plusz megvárom mit mértek vénás vérből, aztán azt is megszakértőztetem Veletek!!

    VálaszTörlés
  3. Mi is pont most veszünk vércukormérőt, mert a férjem cukra nagyon sz.r. Nyilván ettől kezdve én is partizánkodni fogok, bár velem nincs nagy gáz (csak kicsi). ;-)
    Hajrá április!!!
    ETAMA

    VálaszTörlés
  4. Martina,
    Ez a balzsamkorte ez pontosan micsoda? Es hol lehet kapni? Gondolkodom hogy a "biztonsag kedveert" elkezdenek szedni valamit ami megis termeszetes (amellett hogy elkezdtem szamolni hogy mennyi CH-t eszem hogy azt is normalizaljam valahol max. 180 gr-ban)

    VálaszTörlés
  5. Fella! Keserű uborkának, vagy bitter melon-nak is hívják. Tényleg uborkaféle. Bioboltban - némely gyógyszertárban is - lehet kapni. a vércukor szint normál működéséhez járul hozzá.

    VálaszTörlés
  6. Ezt a balzsamkörtét megnézem akkor már én is :) Az Inozitollal való nem kísérletezgetéses véleményeddel egyetértek Tina, hogy ilyen közel a következő kezelés időpontja, hajrá! :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Heni! A körtével veszíteni senki nem fog semmit. Max nyerni.

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  9. Bocsi, az előző is én voltam :)
    Tehát a balzsamkörtét úgy is megtaláljátok, hogy Charantea kapszula (abban van inulin, meg asszem króm is).

    VálaszTörlés
  10. Nekem is ilyen a cukormérőm, a dietetikus dokinő is azt mondta, hogy azért felülmér. Énis ezt tapasztaltam, szóval azért nem olyan rosszak azok az értékek :-)

    VálaszTörlés
  11. Mihelyt megjön a laborerdmény, megírom én miket mérek és majd megszakértitek. Piros, köszönöm a tippet. Rendeltem magamnak ilyen kombót csak még nem mentem érte , így a nevét nem tudtam eddig. :) :)

    VálaszTörlés
  12. Húúúú, nagyon izgalmas. Én ehhez a cukor dologhoz abszolút nem értek egyelőre....ha készen lesznek a terheléses eredményeim, én magam is Titeket -mint tapasztalt szakértőket :-) - kérlek majd meg a kiértékelésre :-)

    VálaszTörlés
  13. Nekem is pont ilyenem van. :) Én is hasonló mennyiségű bogyómennyiséget szedek, csak nekem van az a nyomorék metformin is...

    VálaszTörlés
  14. majd kifaggatlak hogy mennyit és hogy szeded :) De ha addig visszanézel ide is lejegyezheted :)

    VálaszTörlés