2014. február 26., szerda

Lombik márciusban, vagy májusban

Ma voltam a Krizsa dokinál. Jó negyven percet, amiben volt minden: ultrahang, komoly beszélgetés, és nagy nevetések Majd le fordultam a vizsgálóasztalról úgy röhögtem :) :) Még mindig jófej a doki, imádom! Úgy el tudunk sztorizgatni, hogy az valami hihetetlen! :) :)
 
A spermaeredmény: 40 % mozgó...
Ez annyira sajnos nem meglepő, mert eddig is ennyi volt.
Nomármost, én rendben vagyok, szépességes a méhem és a fészkek - kopp, kopp, kopp - és mehet(ne) március 8-án az első Suprefact és április elején beültetés.
Nade, jó lenne ha Pisti szedne vitamint, egybizonyos Profertilt ami kb. másfél hónap múlva hat, teljes hatékonyságát 2 és fél hónap alatt fejti ki.
Ha viszont ezért toljuk a kezdést áprilisra, akkor pont, hogy nem a Cukkerbogár doki csinálná végig hanem más, mivel Krizsa doki április 22- május 4-ig szabin lesz.
Tehát vagy előtte, vagy utána...
 
Így maradtunk a márciusi kezdésben.
Eljöttem, majd találkoztam Anyával - ma van a névnapja és ma volt a csajos napunk - így kószáltunk a városban, jókat ettünk, ittunk, ÉS agyaltam. Sokat. Az alábbiak végett:
 
Ugyanis beszélgettünk Krizsa dokival arról, hogy ha egy nőtől leszívják a petesejtet, akkor láthatják, hogy az érett, vagy sem. Ha érett és hipi-szupin megtermékenyül, osztódik stb., méhen belül megállhat, ez lehet oka annak, hogy az embrió nem ágyazódik be, de annak is, hogy vetéléssel fog járni. Ilyen pl. akkor lehet ha a nő idősebb, gyulladás, stb. volt a szervezetében. Mivel, hiába szép a petesejt , bele nem látnak.
És itt jön akkor a másik oldal.
A spermiumok fejében lévő kromoszómák roncsolódhatnak, akár egy gyulladástól, magas cukortól, alkoholtól, cigarettától... Ahogy a petesejtbe, úgy ebbe sem látnak bele, ergó, kerek perec lehetett a Babám elhalása attól is, hogy a spermával ilyen fokú gond volt.
Nyilván 100 %-ra nem lehet ezt kijelenteni, mint ahogy azt sem, hogy egy idősebb nő esetében ez a probléma. Mert nem.
De ezek után mégis lett némi kétely bennem:
 
- most itt van ez a teljes életmódváltást követelő laboreredmény, amivel holnap megyünk a belgyógyászhoz;
- néhány napja kezdte el szedni a májra a gyógyszert;
- magas a cukor is, ami kíván némi változtatást;
- meg egyébként is, a Profertilt lehet, hogy tovább kéne szedni...
 
Szóóval ezek után visszahívtam a dokit, hogy hezitálok és nem-e kellene, lenne-e ésszerűbb, az áprilisban kezdődő ciklusban kezdeni. Mármint áprilisi ciklus 21. napján - ami mondjuk május elseje - Suprefact indítással, és amire a stimuláció elkezdődne már a doki is visszajönne a szabadságból. Tehát beültetés május közepén. Abban maradtunk, hogy holnap szépen elmegyünk a belgyógyászhoz, meglátjuk ő mit mond, és annak eredményével visszahívom a Kedvencdokit pénteken...
 
Szerintetek hogy lenne jobb?
  

14 megjegyzés:

  1. Tudom, hogy turelmetlen van, de mindkettore van pro, kontra nincs :) Egyreszt mi az a plusz egy ciklus idoben? Ugyanmar, semmi. Masreszt ugyan logikus, amit a doki mond, de pont a spermiumoknal a kulcsin jo sokat elarul es az ICSI elvileg tenyleg a legegeszsegesebbeket valasztja ki. IMSI-t nem csinalnak? Ugy hallom ez otthon nem nagyon divat, na mondjuk itt sem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ööööö ezt nem tudom, mert elvileg a BMC is használja ezt a technikát...Szóval akkor gondolom a Kaáli is

      Törlés
  2. Martina nagyban függ attól is mit mond a doki majd holnap. Talán (de ez az Én véleményem) kivárnám az áprilist, hogy még nagyobb esélyekkel induljatok Neki. Addigra a párodnál is javulhatnak az eredmények, és jobb lehet a spermakép is egy kicsikét, és nincsenek talán ekkora rizikó tényezők mint amiket most elírtál.

    De bárhogy döntesz jól döntesz!

    VálaszTörlés
  3. Ajánlom figyelmedbe a blogomat: RIF-férfi eredetű okai. A spermák 3 hónapig érnek. Az életmódváltás kb fél-egy év múlva hozza a várt hatást. Szóval vagy eltoljátok nyár végére a lombikot, vagy tökmindegy, hogy március vagy április. Szerintem.

    VálaszTörlés
  4. Megnézem. A 3 havonta cserélődést azt én is tudom :/

    VálaszTörlés
  5. Leszámítva ezt a cserélődés dolgot... én inkább a későbbi időpontra voksolok. Hogy tutira jók legyenek az eredményeitek, mindkettőtöknek!, mert ha neadjaisten a márciusi nem jó eredményt hozna, az még a te szervezetedet még jobban megviseli. Szerintem biztosabb a májusi kezdés, de persze a holnapi doki után még okosabbak lesztek, hátha segít! Drukkolok!

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok en ugy tudom inkabb 65-70 nap tehat kicsivel kevesebb ido kell a spermaknak.
    Nalunk ugyan sokkal rosszabb az eredmenye a ferjemnek, egy ilyen profertil szeru dolgot 2 eve szed, soha nem lett jobb (azaz soha egy mintaban sem, ahol ugye nem nezik vegig mind a tobb milliot csak egy mintat vesznek belole) soha egy jo (elo, mozgo, jo morfologiaju)-t nem talaltak a mintaban. Ezzel egyutt nalunk mindent a petesejtre fogtak.
    Most persze elbizonytalanodtam...

    VálaszTörlés
  7. Nehéz döntés. Én picit megbántam, hogy nem a Krizsa doki szerint javasolt decemberben kezdtünk, hanem 1 hónappal hamarabb, bár senki nem tudhatja, hogy mi volt a missed ab pontos oka, de lehet, a doki által javasolt szeptember végén kiderült IR miatti 3 hónapot mégiscsak ki kellett volna várnom. De ennek semmi párhuzama nincs a tiétekkel, csak a dokink eredeti megérzésére, javaslatára hallgatnék ma már. Legyen a holnapi belgyógyász konzi függvénye.

    VálaszTörlés
  8. Legkésőbb péntekre eldöntjük. Ha marad a későbbi kezdés akkor az május 30 körüli beültetést jelent. Az mondjuk valóban 3 hónap...

    VálaszTörlés
  9. Kedves Martina,
    Eddig zugolvasód voltam, pedig már nagyon sokszor éreztem késztetést, hogy írjak Neked. Főleg azért, mert olvasva blogodat, iszonyat sok párhuzamot fedeztem fel a kettőnkkel zajló történésekben, az eseményekhez való hozzáállásunkban, a lombikra való felkészülésünkben... (pl. missed AB, spermiogram problémák, kineziológia, agykontroll stb.) Ráadásul mi is május első felében tervezzük a következő (harmadik) lombikunkat, de mi Debrecenbe járunk a Kaáli-ba.
    Januárban ellátogattunk Fülöp dokihoz is, aki a sok okosság között, megjegyezte azt is, hogy a férfiaknál, ha úgymond ismeretlen eredetű a 'meddőség', az esetek többségében a folsavhiány áll a háttérben. Ilyenkor célszerű megnézetni a C677-es és az A1298T géneket, van-e bennük hibásodás, mert annak függvényében kell vagy folsavat vagy metafolint pótolni a szervezetben.
    Az Ő álláspontja szerint 72-74 nap a spermiumok érése, vagyis májusig még bármilyen próbálkozás belefér :)
    Tudom, ezt a döntést a legnehezebb meghozni, halasztani a várva várt időpontot, de annyira igaz, hogy 'a türelem rózsát terem'. Szívből kívánom, hogy ez a rózsa kisbabában virágozzon :)
    Niki

    VálaszTörlés
  10. :) Köszönöm mindenkinek! Piky! Akkor a Profertil mellett adom neki a folsavat is. Azon már nem múlik... :)

    VálaszTörlés
  11. Jaj, de jó, hogy van, aki tudományos érvekkel is alátámasztotta ezt a folsav-dolgot! Mert én is akartam Neked írni, hogy az én férjem velem együtt szedi a folsavat, de nem tudtam volna pontosan megmagyarázni a folsav hatását a férfi szervezetre :) Mi március 3-án megyünk ugyanerre a vizsgálatra, nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen eredmény születik.
    Szívesen adnék tanácsot a lombikra, de nem tudok, mivel azt sem tudom, hogy mi mindennel jár. Így inkább csak annyit mondok: nagyon drukkolok, akár márciusra, akár májusra esik a választás :) Hajrá tavaszi babásodás! :)

    VálaszTörlés
  12. Én várnék, az a kis idő már semmi, tavasszal hipp hopp elrepül!

    VálaszTörlés