2013. december 1., vasárnap

Nem keresem a hibát, de mégis...

2011 októberében mentem el életem első 3 pontos terhelésére. Megjegyzem, a vv előtt nem diétáztam, sőt, én hülye jól besüteményeztem előtte. Lett egy gyönyörű éhgyomri 12-es inzulinom amitől az MensMentisben hanyatt estek. Erre írták fel részemre a Mercformin XR-t.
Az igazsághoz hozzátartozik hogy kb 2-3 napja szedtem, és cseszte a csőröm ez a tortadömping utáni terheléses eredmény. Ezért nézettem egy éhgyomri inzut. Úgy lett ahogy gondoltam 4,3. Szóval rájöttem, hogy nem igazán kaptam hiteles eredményt.
Ettől függetlenül szedtem a gyógyszert, próbáltam heti legalább 4x mozogni és tartani a diétát. A márciusi beültetésem eredménye a 0-ás hcg lett... Ezek után kerültünk a Kaáliba, ahol Krizsa doki leállított a Metforminról, mivel rontja a petesejtek minőségét.
A leállítás után krómot szedtem, mivel ez stabilan tartja a vércukorszintet. Úgy gondoltam, bajt nem csinálok vele, inkább hasznos lesz.
A pozitív teszt után ezt azonnal abbahagytam és nem szedtem semmi mást.
 
És hogy ezt miért írom? Mert igazából nem tudom, hogy a Kisbaba miért ment el tőlem. Tudom, hogy 1000 és 1 oka lehet, valamint, hogy nem kell hibáztatnom magam. Nem is teszem. DE! Ha azokat vesszük számba, amiket én is tudok befolyásolni, akkor én úgy gondolom, hogy a legrelevánsabb, hogy nem volt semmi cukor-inzu szabályozóm miután kiderült a terhesség.
 
Azt, hogy valóban van-e Nekem inzulinrezisztenciám,  - mivel több terhelésem nem volt - nem tudom, és most a terhesség is befolyásolta a hormonszintem, ergó, most terheltetni nincs értelme, csak mondjuk legkorábban, január-február magasságában.
Én viszont kezdeni szeretném az új stimulációt márciusban. Ehhez viszont nem tudom megvárni a februári terhelést, amin esetleg kiderül, hogy az értékeim szarok és valamit tényleg, mégiscsak kellene szednem, mivel nincs már annyi időm akkor, hogy bármi is kifejtse a hatását.
 
Tehát most valami olyan terápiát kellett keresnem magamnak ami - ha esetleg tényleg indokolt részemre - használ, de ha feleslegesen szedném, akkor meg bajt nem csinál...
Amikor a nődokimhoz elmentünk a missed ab kapcsán, kitért egy kicsit az inzulinrezisztenciára és a Metformin fontosságára...Mivel Krizsa doki hadakozik a Met ellen, ezért erre nem igazán térnék vissza, de amit a nődoki mondott, az egy alapot adott a továbbiaknak.
Elmondta, hogy van most egy új szer. Ez az Inofolic, mely Magyarországon még csak mostanság került piacra és segítséget nyújthat a gyermekteleneknek. És hogy mi van benne?  Mio-inozit 2000 mg és folsav 200 µg.

Szóóóval amiket innentől kezdve nyomatok, az alábbiak.
 
Mio-inozit másnével Inositol. Ez egy B vitamin fajta. B9, hogy pontosak legyünk. Erről írt mondjuk Kretty a blogjában, szóval idegen tollakkal nem ékeskedek csak egy-két mondat róla.
Az inositol rendkívül jó hatással van a sejtek fejlődésére, ezáltal a petesejtek minőségére. A vérben lévő magas inositol szint a sejtek egészséges fejlődését idézi elő, mindemellett szerepet játszik  az inzulinrezisztencia kezelésében, mivel az inzulin érzékenységet növeli, a glukóz toleranciát javítja és csökkenti a szabad tesztoszeron szintet valamint az össz koleszterol szintet is.
Nem mellesleg az  Inofolic-ot már az MM-ben is ajánlják. 
Ez tetszik Nekem is mint Metformin helyetti alternatíva. De mégsem az Inofolicot fogom szedni, hanem a sima Inositolt.  Egyrészt mert fele annyiba kerül mint az Inofiloic -5.200 Ft, -, valamint azért mert folsav az valóban kell mellé, nekem meg ugye itt ez a heterozigótásféleség, ami végett a folsavat ilyen formában hasznosítani nem tudom, tehát felesleges.
 
Az inositol mellé Metafolint rendeltem - az a biológiailag aktív folsav- amit a szervezetem hasznosítani tud. Metafolin egyébként Magyarországon nem kapható - milyen meglepő - csak a Femibion az, amely tartalmazza. Az meg ugye a legdrágább.
 
Ezek  mellé fogok még szedni Inulin-Króm kapszulát, és Balzsamkörte kapszulát. Ezek csökkentik a vérben a trigliceridek szintjét, támogatják a vércukor szintjének normalizálását.
Ergó biztosra szeretnék menni. Remélem sikeredik.
 
Köszönöm a témában Kretty és Eszter tanácsait!! És ide is lejegyzem, hogy valószínű lesznek még kérdéseim :)

 
 
 

20 megjegyzés:

  1. Olvastad a mai bejegyzésem??? :D kb hasonlókat írtam! :)))) a héten megyek bevásárló körútra és leszállítom a szajrét! ;)

    VálaszTörlés
  2. pont akkor néztem meg miután megírtam az enyémet :) Különben, ja. Doktor Kretty írta fel Nekem is ezt a kúrát!!! :)

    VálaszTörlés
  3. és kedden megyek az inositolért :) meg majd értekezünk facen :)

    VálaszTörlés
  4. Én a Metnek köszönhetően lettem babás. Az ,hogy az első babánk beteg volt, a véletlen műve volt,az osztódásnál voltak gondok. Őszintén megmondom,hogy én hanyatt estem,mikor írtad,hogy Krizsa doki letetette veled a Met-et. Kismillió példát fel tudok sorolni,hogy hány nő köszönheti a Metnek a kisbabáját,és a babák rá az élő példa,hogy nem igazán ront a minőségen. Már csak én is itt vagyok rá,mint példa. Nem fogok szembeszállni egy lombikos dokival,de nekem a terhességem 37. hetéig szednem kell a metet,hogy se velem és ebből kifolyólag a babával se legyen gondok. Nem vagyok a témában érintett,de sokszor már csak a pénzt látom abban,amit az orvosok tesznek,hogy minél több és több pénzt hagyjanak ott a párok az intézetben. Tudom,hogy a véleményemmel rengetegen nem fognak egyetérteni,de higyjétek el,hogy a Met nem ellenség. Még valami: Van arra bizonyíték,hogy rontja a minőséget? Ameddig nincs,addig beszélhet bárki bármit.

    VálaszTörlés
  5. Az a baj Niki hogy ez most érzésre megy nálam. Mert az egyik doki ágáll ellene, a másik meg támogatja, és verte az asztalt a missed ab előtt hogy a faszért álltam le vele. Nem tudom 100 %ra hogy mi a jó... :( Annyit tudok,hogy hatékonyságra ezek a dolgok is ugyanolyanok, mármint inzu szabályozás terén is. De jó, hogy véleményt írsz! Szeretem! Ne hagyd abba! De én nagyon bízok még mindig a lombikos dokimban, úgy érzem, ha nem így lenne akkor elvesznék...

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Én (9év próbálkozás) vetélés, és sikertelen lombikok után, szent meggyőződéssel mondom hogy a metnek illetve a folsavnak köszönhetem a 24 hetes pocaklakómat! A metet a 12. hétig kellett szednem!
    Írtad hogy homozigóta vagy! Ez a homociszteinre vonatkozik? Mert én pont arra kaptam a Czeizel tanár úrtól a folsavat! Remélem minél hamarabb sikerül a kisbaba:-)

    VálaszTörlés
  7. nem a homocisztein az más. Az MTHFR génem ami heterozigóta.

    VálaszTörlés
  8. egyébként gratulálok a babához :) :)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm!
    Nagyon drukkolok hogy minél elöbb nektek is sikerüljön!
    Amúgy az idei próbálkozásunk nekünk is hasonlóképpen indult! Az idei első lombik pozi teszttel indult, nőtt is a hcg, ami egy idő után csökkent!
    De a következő sikerült! Amikor meghallottam hogy 3600 valamennyi a hcg-m majdnem elájultam, nem hittem a fülemnek!
    Szóval biztos vagyok benne hogy a következő sikerül, mivel a szervezet emlékszik, és tudja mit kell majd tennie....
    Én szorítok nektek!!!

    VálaszTörlés
  10. Neharagudj, nem akarok okoskodni, de megnéztem a papíromat a homocisztein miatt, és a mthfr az a homocisztein! Nézz utána szerintem, hátha ezzel is növelni tudod az esélyeket!

    VálaszTörlés
  11. Érdekes, amilyen következtetéseket írsz Martina. Bennem is felmerült, hogy mégsem sárgatesthormon-hiány okozta a missed ab-et, mert nem voltak arra utaló karakteres tüneteim, hanem lehet, hogy az akkori fel nem derített IR-em, azaz a dokim IR ellenessége, mert még kivizsgálni sem volt hajlandó. Bármi is lehetett az oka, most már én is érzem a különbséget, milyen bízni a dokinkban! :)

    VálaszTörlés
  12. Én mthfr homozigóta vagyok, tehát mindkét génpárom defektes, és a homociszteinem mindig tökéletes volt, és emiatt hiába tömtem kétpofára a folsavat vagy a femibiont, nem lettem terhes, egy lombik után sem. A legutolsónál meg nem szedtem SEMMIT, mégis pozi tesztem lett... Szóval nem ettől függ. Metformin alatt volt 2 lombikom és 2 inszemem, sikertelenül. Metformin abbahagyása után fél évvel lettem terhes... Szóval egyáltalán nem biztos, hogy segít a gyógyszer...

    VálaszTörlés
  13. Érdekes dolgok ezek!!!
    Nekem soha nem kezelték egyik bajomat sem, nem is lettem babás 9évig!
    Ugyhogy én azért hiszek benne, mert nekem segített!

    VálaszTörlés
  14. Detto. Az viszont fontos,h diétával együtt hatasos igazan. Meg a mozgás.

    VálaszTörlés
  15. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  16. Egy zugolvasód vagyok!Sajnálom a történteket!
    Van egy ismerősöm aki már kétszer elvetélt,nagyon erős IR-es!3 éve próbálkoznak.Az orvosa ajánlotta ezt a szert! Teherbe esett rögtön, már a 10. hetet tapossa!Nála az előző terhességeknél szívhang se volt!Most meg issza továbbra is napi 2x!Szépen fejlődik a baba! http://inofolic.hu/
    Üdv.Bea

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm szépen lányok a sok hozzászólást! Bizti ami tuti, az IR diétát csinálom és próbálom a glutént minimálisra csökkenteni, valamint próbálok heti 5x mozogni.
    Beus! Ha még olvasod: 2 tasakot iszik naponta?

    VálaszTörlés
  18. Igen 2db-ot javasolt neki a doki! :-) szedte előtte egy hónapot meg most a terhesség alatt is szedi!

    VálaszTörlés
  19. Köszönöm szépen. Az inositolból én is napi 4g-ot tervezek szedni...

    VálaszTörlés
  20. Szia!

    Bocsi h. ismeretlenül írok a blogodra, csak ráakadtam a neten.
    Én azzal a hozzászólóval értek egyet, aki írta, hogy a MET nagyon sokaknak segített babásodni, és a MM-ben tényleg profi dokik vannak sok tapasztalattal.
    És az inofolicot nem a MET helyett, hanem mellette ajánlják.

    Ezt azért gondold át szerintem.

    Sok sikert!

    VálaszTörlés