2013. szeptember 28., szombat

Szó szerint hosszú ez a protokoll

Minap a várandós barátnőmnél jártam látogatóban. Nem volt otthon a két gyerkőce és a férje sem, így - bár a múlt hétvégén nálunk voltak - most is jól kibeszélgettük magunkat.
Ő anno a főnököm volt a banknál ahol dolgoztam. Különösmód összehozott minket az, hogy egy ideig mellette ültem a melóban.  Nagyon jó Vele lenni, teljesen feltöltődöm. Olyan okosakat meg lelkesítőeket mond, kitűnő a szakmájában, valamint a természetes gyógymódok és a natúr dolgok híve, nem mellesleg kineziológus is : ) ő oldott engem egy párszor.
Szóval ott tartottam, hogy jól kibeszélgettük magunkat :) valamint főztünk zabpelyhes spenótot - nyamiii - és arckrémet készítettünk :)
1 rész mangóvaj
1 rész kakaóvaj
1 rész szőlőmagolaj
1 rész körömvirágolaj
néhány csepp illóolaj
Az a titka, hogy ki kell mérni mindenből megfelelő arányban,  - hogy mondjuk például 100 g arckrémet kapjunk - és összemelegíteni őket, majd a folyamatos kihűlés érdekében kevergetni.
Kissé híg lett de nagyon jó a bőrre. Majd itthon egy kis sheavajat még teszek hozzá. Arra gondoltam, hogy veszek itthonra némi alapanyagot és mondjuk karácsonyra "összefőzök" valamit :) Bármit be lehet tenni ami jólesik, csak a vajak egy-egy tulajdonságára kell figyelni. Például a sheavaj zsírosabb, mint a mangó, ezért abból arckrémbe kevesebb szükséges.

A másik nem túl szívderítő téma: hosszú ez a hosszúprotokoll...
Azt már a korábbi bejegyzések alkalmával írtam, hogy a rövid protokoll az IVF ciklusban, míg a hosszú, a beavatkozást megelőzően indul. Ezt konkrétan azt jelenti esetemben, hogy a korábbi rövid protokoll - amiben szúrni kellett - nekem cakkon púder 11 napig tartott. Na most az idei szeptember 10-én kezdődött, ergo 19 napja tart...Nem is azzal van a bajom, hogy ez napi szúrkapiszka, hanem a "lassan adagoljuk majdnem egy hónapig, míg nem egyszercsak megzizzenek". No ezzel van a baj. Meg a hízással.
Két olyan cívódást produkáltam itthon a napokban, hogy még magam is meglepődtem. Közben olyan gondolataim voltak, hogy ihajj... Az sem mellékes, hogy a tűktől tele van a hasam kék-zöld foltokkal. Nekem ilyen korábban nem volt. Sőt, nem is csak colorful, hanem csomós is.  És ahogy megfogom a hájacskát, hogy keressek egy jó szűz helyet, akkor fáj nagyon a körülöttelévő amit épp fogok. És ha jól számolom kb jövő hét szerdáig még tuti szúrni kell. /Ez nem panasz, legalább haladok mi több: "látványosan" haladok, csak azért írtam, mert egy barátosnőm kérdezte, hogy mi a helyzet a hormonjaimmal, szurikkal és hirtelen ez jutott eszembe/

A másik az hogy ma "méreckedtem" - mi így hívjuk, és hát híztam. 3 kilót. Már megint. Nem jó ez így. Kissé elkanászodtam amióta ez a protokoll fut. Bár szerintem rájátszik az is, hogy a napokban a pisilésen kívül mást nem csináltam a wc-n. Nem tudom mitől van, talán a vitaminoktól, de nem használ rá semmi természetes. Ma veszek hashajtót, mert ez már kóros. Súly tekintetében meg muszáj bekeményíteni. Még tegnap gondoltam, hogy elmegyek futni, de mára beteg lettem.

Fáj az orrsövényem, a torkom, taknyos is vagyok, meg a fejem is izéke. Ma angol lenne, de - tekintettel arra, hogy a múlt alkalommal a mi asztalunknál ülők 3/4-e beteg volt, tuti ott szedtem össze - így ma nem biztos, hogy lemegyek.
Ha ezt az alkalmat hiányzom, akkor még egyet lehet "nemmenni", azt a beültetés utánra tartogatom. Remélem elég lesz az az egy. Úgy számolok, ha mondjuk a beülti keddi napra esne, akkor a szerdát lehet kihagynám és a szombatira mennék.
Igazából egyáltalán nem tervezem feküdni, csak amikor alszom, az meg szerintem nem megterhelő, hogy beülök a kocsiba és elvezetek - amit szeretek - egy 20 percre lévő suliba, és beülök órára, majd  hazavezetek. Legalább eltereli a gondolataim.
 

6 megjegyzés:

  1. Gyógyulgass!!!
    És ha nem vagy nagyon ramatyul menj el az angolra! Mert ha majd a babáktól nem lesz semmi energiád jól fog jönni az az egy alkalom még!!! :):)

    VálaszTörlés
  2. Jobbulást neked és kitartást,nekem leállításnál nem kellett ugyan szúrni magam, de azért így is nagyon hosszú ez a kb 3 hét- nekem 23 nap volt. Itt azt mondják azért jó a hosszú protokoll mert pihen a petefészek és jobb minoségu petéket tudnak a szurik elovarázsolni. Próbálj erre koncentrálni ;) Olelés

    VálaszTörlés
  3. Köszi Lányok! Most értem haza, végül is voltam suliban. És olyan büszke vagyok magamra! :) Most narancsozok meg az aszkorbinsav+algopirin kombót nyomatom :) Fáradt vagyok nagyon! De jó mert maradt +1 nap! És holnap kaáli!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. De akkor egy egesz honapig szedsz fogit? Tehat nemcsak a leszivas elotti honap utolso hetetol? ugyes vagy, hogy ravetted magad az orara. Remelem nem sulyosbodik a megfazas-feleseg. Puszi

    VálaszTörlés
  5. Ez a kikavarom a krémet ötlet,nagyon tetszik.Én majd a gyereknek akarok krémet fürdetőt kikeverni.majd megkereslek recepttel kapcsolatban ha szabad :)
    Fú nekem is kék-zöld volt egy idő után a hasam,szegénykém.De ez sem tart örökké.Sőt mostanra már a végén vagy :D

    VálaszTörlés